جی پلاس؛

خطری که بنی صدر را تهدید کرد و پیامی که امام برای او فرستاد

امام خمینی در بیست و پنجم مرداد ماه سال 59 در پیامی خطاب به سید ابوالحسن بنی صدر از اینکه وی از سانحه هوایی جان سالم به در برده بود، خدا را شکر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در بیست و پنجم مرداد ماه سال 59 و به دنبال نجات سید ابوالحسن بنی صدر (رئیس جمهور وقت) از سانحه هوایی، پیامی خطاب به وی صادر کرد. متن پیام امام به شرح زیر است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب آقای بنی‌صدر، رئیس‌ جمهور ـ حفظه‌ اللّه‌ تعالی

نجات جنابعالی و همراهان محترم از سانحه‌ ای که به حسب عادت مصیبت‌ بار باید باشد نشانه‌ ای از الطاف الهی است برای پیشرفت انقلاب اسلامی. ما از این اموری که دست قدرت حق آشکارا در آن پیداست، که همه در جهت حفظ این کشور و ملت است، کراراً دیده‌ ایم و ان‌ شاء اللّه‌ تعالی از این پس نیز عنایات پروردگار با ماست. و با همۀ وجود در پیشگاه مقدسش شکرگزاریم. ما همه از خداییم، و باید در راه خدمت به او باشیم. این عنایت معجزه‌ آسا دلیل آن است که شما و همراهان تان در خدمت به کشور اسلامی صدیق بوده و صدیق خواهید بود. شما، به شکرانۀ این نعمت بزرگ، زندگانی ثانوی خود را بیش از پیش وقف خدمت به اسلام و کشور اسلامی نمایید. و ملت بزرگ با رؤیت این عنایات پی در پی اطمینان کامل داشته باشند که مادام که در خدمت اسلام هستند. آسیب‌پذیر نیستند. و دشمنان کوردل این کشور بدانند که با توطئه‌ ها و شیطنت ها نخواهند توانست کشور اسلامی را آسیب رسانند. و ملت ما تا پای جان در خدمت به اسلام حاضر، و در پشتیبانی از نهادهای اسلامی مصمم هستند. و از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین و کشور اسلامی ایران را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌.

25 مرداد 59

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 13، ص 109

دیدگاه تان را بنویسید