جی پلاس؛

درخواست وزیر نفت وقت با چه واکنشی از طرف امام مواجه شد؟

غلامرضا آقا زاده، وزیر نفت وقت برای تامین فرآورده های نفتی مورد نیاز وزارتخانه درخواستی از امام داشت که ایشان در بیست و سوم مرداد ماه 65 به آن پاسخ دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در بیست و سوم مرداد ماه سال 65 در پاسخ به درخواست غلامرضا آقا زاده (وزیر وقت نفت) درباره تامین فرآورده های مورد نیاز این وزارتخانه چنین مرقوم کردند. متن درخواست و پاسخ امام به شرح زیر است: 

 

[بسمه تعالی، محضر مبارک حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران

احتراماً به استحضار می‌ رساند که وزارت نفت موظف است که جهت تأمین فرآورده‌های مورد نیاز کشور و به لحاظ کمبود ظرفیت پالایشگاه های داخل کشور، مابه‌التفاوت مقدار نفت خام مصرفی در پالایشگاه های داخلی را در پالایشگاه های خارج از کشور تصفیه و فرآورده‌های حاصله را وارد نماید.

 

با توجه به حملات دشمن بعثی صهیونیستی عراق به پالایشگاه های داخلی و خسارات وارده ممکن است که تولید فرآورده‌های مورد نیاز در داخل کشور کاهش یافته که اثر نامطلوبی در سوخت رسانی کشور به جای خواهد گذاشت...

 

...با توجه به مراتب فوق از حضور مبارک استدعا می‌ شود که به وزارت نفت اجازه داده شود که علاوه بر عقد قراردادهای تصفیه با توجه به شرایط و مقتضیات مناسب زمانی و اقتصادی، نسبت به خرید و تأمین بخشی از فرآورده‌های مورد نیاز ـ در چهار چوب همان مقدار نفت خامی که وزارت نفت مجاز است که برای تصفیه به خارج صادر نماید ـ از طریق خرید مستقیم که مجموعاً در حدود ده تا پانزده درصد مقرون به صرفه‌تر می‌ باشد، اقدام نماید. با آرزوی طول عمر برای وجود مبارک امام بزرگوار. من‌ اللّه‌ التوفیق.

غلامرضا آقازاده ـ وزیر نفت]

 

بسمه تعالی

در صورتی که ضرورت دارد با توافق رؤسای محترم قوای ثلاثه مجاز می‌باشید.

23 مرداد 65

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 20، ص 103

 

دیدگاه تان را بنویسید