از سوی رئیس کل بانک مرکزی؛

تعداد ضامن مجاز برای وام های بانکی اعلام شد

صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با شرایط انواع وام های بانکی توضیحات جدیدی ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: همچنین اولویت تسهیلات نیز به بانک‌ها اعلام می‌شود، مثلا در تسهیلات خرد، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اولویت دارد که به بانک‌ها ابلاغ شده است. اوایل امسال بسته تسهیلات خرد را به شبکه بانکی ابلاغ کردیم. وثایق و تضامین بانکی به قدری تسهیل شده است که اگر مشتری خوش حساب باشد و رتبه اعتباری مناسب داشته باشد صرفا با یک قرارداد یا نهایتا یک ضامن هم بتواند تسهیلات را دریافت کند.

صالح آبادی تاکید کرد که اگر بانکی برای پرداخت تسهیلات بیش از یک ضامن معتبر درخواست کند، خلاف قانون بودجه امسال عمل کرده است. 

جزئیات تسهیلات پرداختی به دانش‌بنیان‌ها

وی مانده تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان تیرماه را ۷۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد بیشتر شده است. همچنین، به ۱۷۱۵ شرکت دانش بنیان تسهیلات (۲۷ هزار میلیارد تومان) پرداخت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

میزان تسهیلات پرداختی ازدواج و فرزندآوری 

رئیس کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۳۴۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۴۷ هزار میلیارد تومان در کشور پرداخت شده است. تسهیلات فرزندآوری نیز ۲۴۱ هزار فقره به مبلغ ۹۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که روند بسیار خوبی است.

صالح‌آبادی با اشاره ارز توافقی گفت: حجم معاملات ارز توافقی به طور قابل توجهی درحال افزایش و تعمیق است به گونه‌ای که امروز در بازار اثرگذار است. امروز ارز توافقی در بازار ارز کشور آرامش ایجاد کرده و عرضه ارز همواره بیشتر از تقاضا شده است.

وی افزود: امروز در مسیر حکمرانی ریال و شفافیت حداکثری حرکت می‌کنیم که در جلوگیری از فرارهای مالیاتی و پولشویی بسیار اثرگذار است.

دیدگاه تان را بنویسید