جی پلاس؛

حکمی که امام برای نماز ظهر به هنگام خواندن نماز جمعه داد

امام خمینی در پاسخ به نامه حجت الاسلام و المسلمین حجازی نظر خود درباره خواندن نماز ظهری که نماز جمعه در آن زمان اقامه می شود را بیان داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در سیزدهم مرداد 1343 مطابق با بیست و پنجم ربیع المولود 84 در نامه ای خطاب به حجت الاسلام و سید الاعلام سید فضل الله حجازی حکم شرعی نماز ظهری که به هنگام برپایی نماز جمعه است را بیان فرمودند. متن نامه امام به شرح زیر است: 

 

"بسمه تعالی

خدمت حضرت مستطاب سیدالاعلام و حجت‌ الاسلام آقای حاج سید فضل‌اللّه‌ حجازی ـ دامت برکاته

به عرض عالی می‌ رساند، مرقومۀ شریفه که حاوی تفقد آن جناب بود موجب تشکر گردید. از مساعی جمیلۀ جنابعالی در ترویج شریعت مقدسه متشکر، و امید است ان شاءاللّه‌ مورد توجه حضرت ولی عصر ـ عجل‌اللّه‌ تعالی فرجه الشریف ـ واقع شده و مأجور باشید. راجع به اقامۀ نماز جمعه که مرقوم فرموده بودید، نظریۀ آقایان علمای اعلام ـ دامت برکاتهم ـ به مورد و به نظر حقیر مکفی از نماز ظهر می‌باشد. و امید است ان شاءاللّه‌ با وحدت کلمه و تشریک مساعی آقایان معظم، گرفتاری ها مرتفع گردد. سلام اینجانب را خدمت عموم علمای اعلام و حجج اسلام شهرضا ـ دامت برکاتهم ـ آقای مهدوی و آقای هاشمی و آقای امام جمعه و آقای رهنمایی و آقای حاج سید علی حجازی و آقای ناصح ابلاغ فرمایید. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌ و برکاته.

به تاریخ 25 ربیع المولود 84

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج1، ص 363

دیدگاه تان را بنویسید