۱۸ استان کشور درگیر سیل شده اند/ مردم تا 5 روز دیگر از حضور در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند

تا این لحظه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های مختلف خدمات گوناگونی از جمله امداد رسانی، اسکان و تغذیه اضطراری در مناطق سیل زده برای هموطنان انجام دادند و این خدمات ادامه خواهد شد و تمامی نیروهای عملیاتی هلال احمر در آماده باش کامل هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اکنون ۱۸ استان کشور درگیر سیلاب هستند، گفت: هموطنان تا دهم مردادماه از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و نقاط کوهستانی خودداری کنند.

پیر حسین کولیوند در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده تهران اظهار داشت: طبق پیش بینی هواشناسی و گزارش های ارسالی از سراسر کشور، ۱۸ استان درگیر سیلاب هستند.

وی گفت: استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی، هرمزگان و  خوزستان، استان های متأثر از سیلاب هستند و خدمات هلال احمر برای مقابله با سیلاب و کمک به هموطنان بدون وقفه در حال انجام است.

کولیوند بیان کرد: تا این لحظه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های مختلف خدمات گوناگونی از جمله امداد رسانی، اسکان و تغذیه اضطراری در مناطق سیل زده برای هموطنان انجام دادند و این خدمات ادامه خواهد شد و تمامی نیروهای عملیاتی هلال احمر در آماده باش کامل هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر توصیه ای به مردم داشت و گفت: با توجه به پیش بینی وقوع بارش های رگباری تا روز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه، از تمامی هموطنان درخواست داریم تا از قرار گرفتن در حریم رودخانه ها و مسیل های سیل و همچنین حضور در نقاط کوهستانی پرهیز کنند.

 

هشدار نارنجی هواشناسی/ مدیریت بحران خراسان‌ شمالی آماده‌باش شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی و آغاز بارش‌های سیل آسا، مدیریت بحران این استان برای امدادرسانی در حادثه‌های احتمالی به حالت آماده‌باش درآمدند.

جواد نظری روز پنجشنبه اظهار داشت: براساس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب بارش باران در مناطق مختلف می شود.

وی افزود: نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادرسان از جمله راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و شهرداری در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ۸۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در استان وجود دارد، گفت: شهردارن، دهیاران، شوراهای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با اطلاع رسانی و هشدار به موقع از حضور افراد در کنار رودخانه ها دائمی و فصلی و ارتفاعات و کوه‌های جلوگیری کنند.

رنگ نارنجی نشانگر احتمال بالای تاثیرات منفی ناشی از هوای مخرب است که برنامه زندگی را مختل می کند، به این معنا که احتمال تاخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد.

باران و رعد و برق در خراسان شمالی

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی نیز در این زمینه گفت: وزش باد شدید، بارش باران، بعضی ساعات همراه با رگبار باران و رعدوبرق با ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید پیش بینی می شود.

مهدی کمالی اظهار داشت: فعالیت این سامانه بیشتر در شهرستان های رازوجرگلان، مانه و سملقان، بجنورد و شمال گرمه و جاجرم و شمال شیروان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، گفت: به مردم توصیه می شود از توقف در مجاورت دیوارهای سست، درختان پوسیده و تابلوهای بزرگ خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: این سامانه بعداز ظهر شنبه از استان خارج می شود که مردم در پایان هفته جاری کاهش محسوس دمای هوا به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

 

سیلاب در راه گلستان/ نیروهای امدادی آماده باشند

گلستان که در ماه‌های اخیر خشکسالی شدید را تجربه می‌کند با پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی‌ نقطه‌ای و شدید در ۲ روز آینده به حالت آماده‌باش درآمده و اجرای اقدامات مقابله‌ای برای کاهش خسارت سیلاب‌ احتمالی را انتطار می‌کشد.

شنیدن خبر ورود سامانه‌ ناپایدار جوی به گلستان و در پیش‌بودن بارش باران تابستانه برای ساکنان این استان به ویژه کشاورزان که کاهش بارش‌، کم‌آبی و خشکسالی، کشت و کار و زراعت‌ آن‌ها را دستخوش تغییر و خسارت کرده، خوشحال کننده است اما باید برای جلوگیری از تبدیل این نعمت به خسارت، اقدامات پیشگیرانه بیشتری انجام شود.

طبق اعلام کارشناسان، بیشتر نواحی گلستان از جمله مناطق شرقی آن حادثه خیز است و نام آن با وقوع انواع بلایای طبیعی مانند سیل و سیلاب‌های کوچک و بزرگ عجین شده است.

فقط در مقوله سیل و طی سه دهه اخیر گلستان با حداقل ۱۲۰ مورد وقوع سیل کوچک و بزرگ روبرو بوده  که سیل سال‌های ۷۱، ۸۰، ۸۱ و ۹۸ از سیل‌های سنگین و سهمگین آن به شمار می‌رود.

براثر این سیل‌های سهمگین صدها نفر کشته شدند و ده‌ها هزار میلیارد ریال خسارت مالی به بخش‌های مختلف کشاورزی، مسکن، راه‌های ارتباطی، زیرساخت‌های شهری و روستایی وارد شد ضمن اینکه نباید از خسارات روحی و روانی این بلایای طبیعی بر مردم این دیار به راحتی گذشت.

پیش بینی بارندگی ۶۰ میلی‌متری در گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان روز پنجشنبه گفت: تا غروب امروز با ورود سامانه بارشی برای تمام نقاط استان تا روز دوشنبه هفته آینده بارندگی پیش‌بینی می‌شود که اوج فعالیت این سامانه از عصر امروز تا ظهر فرداست.

نوربخش داداشی آب گرفتگی معابر و بالا آمدن برخی رودخانه‌های فصلی را از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی دانست و از مردم و مسافران خواست در این مدت از نشستن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی اظهارداشت: هواشناسی هشدار سطح نارنجی را صادر کرده و با تشکیل نشست مدیریت بحران از دستگاه‌های مرتبط مانند هلال احمر، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان خواسته شده تا نیروهای خود را در آماده باش برای هرگونه حوادث احتمالی نگهدارند.

داداشی میانگین بارندگی این مدت در گلستان را ۱۵ تا ۶۰ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: احتمال دارد در بعضی از مناطق میزان بارندگی به صورت نقطه‌ای بیشتر باشد.

پرهیز از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات

رسول حسام مدیرکل مدیریت بحران گلستان هم از مردم خواست همانند گذشته هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و از استقرار و اسکان در مناطق پرخطر مانند حاشیه رودخانه پرهیز کرده و در این روزها برای صعود به کوهستان نروند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: باتوجه به تغییرات اقلیمی سال‌های اخیر، این استان در سال‌های ۸۰، ۸۱ و ۸۴ و در ادامه ۹۷ و ۹۸ شاهد سیلاب‌های مکرر به ویژه در فصل تابستان بود.

عبدالرحیم لطفی یکی از شاخصه‌های بارندگی‌ تابستان را شدت بالا و زمان کوتاه اعلام کرد و ادامه داد: این نوع از بارندگی‌ اغلب منجر به جریان یافتن سیلاب همراه با چوب، سنگ، خار و خاشاک و رسوبات می‌شود.

وی از مردم خواست این روزها با توجه به هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بحران در بحث بارندگی‌های پیش‌رو از کوهنوردی در ارتفاعات و حضور در مصب رودخانه پرهیز کنند تا حوادثی مانند جریان سیلاب روزهای اخیر استان فارس تکرار نشود.

لزوم آمادگی کشاورزان و دامداران برای مقابله با خسارت احتمالی بارندگی 

مدیر جهاد کشاورزی کلاله از فعالان عرصه اقتصاد کشاورزی، دامداری، باغداری، مرغداری و زنبورداران و صاحبان گلخانه‌ها خواست این روزها مراقب باشند و تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی پیش بینی کنند.

رحیم دانشور تاکید کرد: کشاورزان در این روزها از کودپاشی و سم پاشی در مزارع و باغ‌ها خودداری کنند و همچنین گلخانه‌داران از استحکام سازه‌های گلخانه مطمئن شوند و بستن دریچه‌های سقفی را مد نظر داشته باشند.

وی گفت: با توجه به وزش باد و احتمال افزایش شدت بارندگی، لازم است زنبورداران نسبت به عایق‌بندی و محافظت از کندوها اقدام کنند و صاحبان مرغداری‌ها و دامداری‌ها هم تدابیر لازم را بیاندیشند.

 

ادامه شرجی و مونسون تا اواسط هفته آینده در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ادامه شرایط هشدار سیلاب در مسیل‌ها و ارتفاعات در شرق استان، گفت: فعالیت جریانات جنوبی و سامانه مونسون هند تا اواسط هفته آینده در استان ادامه می‌یابد.

محمد سبزه‌زاری بیان کرد: تا اواسط هفته آینده با نفوذ جریانات جنوبی و تشدید مونسون هند، شاهد افزایش رطوبت و وقوع پدیده شرجی در بیشتر نقاط خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: در روزهای آینده (به ویژه از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده) با توجه به بالا بودن ضرایب ناپایداری و تزریق رطوبت، شاهد افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط خوزستان خواهیم بود.

سبزه‌زاری ادامه داد: این جریانات به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی، جنوب شرقی استان، سیلابی شدن مسیل‌ها در ارتفاعات خوزستان، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در برخی نقاط و خیزش گرد و غبار محلی به ویژه در مرکز و جنوب استان را موجب خواهد شد.

به گفته وی، شمال غرب خلیج فارس تا اواخر روز سه‌شنبه هفته آینده مواج و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بستان با ۴۶.۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین دما و ایذه با ۲۴.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر کمترین دما را در خوزستان تجربه کردند.

سبزه‌زاری گفت: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۶.۷ و حداقل به ۳۲ درجه سانتیگراد رسید.

بر اساس این گزارش، صدیقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، پیش از این، با اعلام آماده باش در استان، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، فعال شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب در ۱۰ شهرستان شامل اندیکا، باغملک، ایذه، رامهرمز، هفتکل، رامشیر، امیدیه، آغاجاری، بهبهان و هندیجان هشدار داد.

بازگیر معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز نسبت به احتمال وقوع سیلاب در حوضه‌های زهره، مارون و بالادست کارون هشدار داده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان، نیز با تغییر سطح هشدار نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، از نارنجی به هشدار سطح قرمز، اعلام کرد: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از ظهر جمعه هفت مرداد تا اواخر وقت روز یکشنبه ۹ مرداد۱۴۰۱ رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید (به ویژه در ساعات بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان را در جلگه خوزستان موجب خواهد شد.

بارندگی شدید ۳۱ تیر در شهرستان‌های نی‌ریز، سلطان شهباز استهبان و داراب در استان فارس، وقوع سیلاب و جان باختن ۲۳ نفر را به دنبال داشت.

بر اساس اعلام هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی از چهارشنبه تا جمعه در یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و شمال استان خوزستان با تشدید رگبارهای موسمی شاهد سیلاب‌ شدید و گسترده خواهیم بود.

همچنین گزارش‌ها حاکیست سامانه بارشی مونسون بارش شدید و وقوع سیلاب را در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و تهران به دنبال داشته است. در زاهدان بر اثر برق گرفتگی در باران چند نفر جان خود را از دست دادند. بر اثر سیل پنجشنبه شب در منطقه امامزاده داود (ع) تهران نیز تاکنون  چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۹ نفر مصدوم و تعدادی نیز مفقود شده‌اند.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

 

لزوم اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیل ها 

استاندار تهران گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی امروز پنج شنبه ، شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیل ها به ویژه در شهرستان های دماوند، شمیرانات و پردیس اجتناب کنند.

محسن منصوری با اشاره به بارندگی شب گذشته و پیش بینی بارندگی برای امروز اظهار داشت: از همه شهروندان می‌خواهیم ضمن اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نسبت به ترددهای درون و برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند. 

وی تاکید کرد: شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها به ویژه در شهرستان های دماوند، شمیرانات و پردیس اجتناب کنند و رستوران ها و اماکن گردشگری نیز از پذیرش گردشگران خودداری کنند. 

استاندار تهران افزود: هموطنان نسبت به عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان‌های نیمه کاره توجه جدی داشته باشند. 

منصوری گفت: روستاهایی که در مسیر سیلاب قرار دارند نیز نکات پیشگیرانه را جدی بگیرند تا شاهد حادثه ناگوار نباشیم. 

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در مورد بارندگی اندیشیده شده؛ اما رعایت نکات ایمنی و همراهی مردم نقش موثری در کاهش حوادث دارد؛ بنابراین خواهشمندیم شهروندان نکات را جدی بگیرند.

بامداد امروز شاهد سیل در برخی مناطق استان تهران از جمله امامزاده داود (ع) و شهرستان های پاکدشت و بومهن بودیم.

 

خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی سیل به جاده‌های جنوب کرمان/تمامی راه‌های اصلی باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده ها و ابنیه فنی این منطقه طی روزهای اخیر خبر داد.

مجتبی محمودی با اشاره به جاری شدن سیلاب در جنوب کرمان در طول ۳ روز گذشته گفت :در این سیلاب به ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۳۵ کیلومتر راه فرعی و ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی خسارت وارد شد. 

وی بیان کرد: در این سیلاب ۴۰ دستگاه آبنما در محورهای ارتباطی جنوب کرمان دچار خسارت شد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه اکنون تمامی محورهای اصلی جنوب کرمان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد گفت: با توجه به حجم بارش‌ها در مناطق کوهستانی و دشت از امروز کار تیغ زنی و مرمت اولیه راه‌های روستایی در جنوب کرمان آغاز شده است.

مدیرکل راهداری جنوب کرمان تامین بموقع اعتبارات برای ساخت بهسازی راه ها و ابنیه خسارت دیده در مناطق سیل زده را ضروری دانست و گفت:اقدامات اولیه برای ایجاد عبور و مرور ایمن خودروها در مناطق سیل زده انجام شده است و کار ایمن سازی محل‌های پر خطر توسط عوامل اداره ایمنی و حریم از دیروز در دستور کار جدی این تیم‌ها قرار دارد .

 

اعلام آماده باش مراکز درمانی خوزستان در پی هشدار وقوع شرایط ناپایدار جوی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از آماده باش تمامی مراکز درمانی استان خوزستان در پی هشدار وقوع شرایط ناپایدار جوی خبر داد.

دکتر حبیب حی‌بر روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: به دنبال هشدار هواشناسی سطح قرمز، هشدار دریایی سطح نارنجی و هشدار سیلاب ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیاتی پاسخ به بحران، تمامی مراکز درمانی جغرافیای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: در راستای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی شدید، خیزش گرد و غبار و بروز سیل، تمام مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز درروزهای آتی آماده ارایه خدمت در شرایط بحرانی هستند.

اعلام آماده باش اورژانس ۱۱۵ خوزستان

همچنین رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر ناپایداری جوی و احتمال وقوع سیلاب و وزش باد شدید در سطح استان در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، این اورژانس با اتخاذ تدابیر لازم و دستور به تمامی واحدهای تابعه در آماده باش کامل قرار دارد.

دکتر فرهنگ کره‌بندی افزود: از مدیران خواسته شده نسبت به بررسی سامانه برق اضطراری مراکز حساس اقدام کنند.

اداره کل هواشناسی خوزستان با پیش بینی نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضریب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته آینده (۵ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

در پی این هشدار، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اخطاریه، آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران را اعلام کرده است.

گفتنی است بارندگی شدید ۳۱ تیر در شهرستان‌های نی‌ریز، سلطان شهباز استهبان و داراب در استان فارس، وقوع سیلاب و جان باختن ۲۳ نفر را به دنبال داشت.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

 

اکیپ‌های راهداری قم در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با اشاره به اعزام نیروهای راهداری به محورهای روستایی جعفرآباد قم از آماده باش تمام نیروها برای بارندگی‌های احتمالی خبر داد.

حسین زنجیرانی فراهانی با اشاره به اینکه در پی هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر  احتمال سیلابی شدن محورهای مواصلاتی استان قم، این اداره کل نسبت به اعلام آماده‌باش به‌تمامی عوامل اجرایی خود اقدام کرده است اظهار داشت: از نخستین دقایق بامداد امروز و در پی سیلابی شدن محور جعفرآباد مسئله بخش قمرود، این اداره کل نسبت به اعزام پنج اکیپ واکنش سریع متشکل از ده نفر عوامل اجرایی و ۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین به این محور اقدام گرد 

وی عنوان کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی پل زیرگذر، رفع انسداد و جابجایی تانکر آب از سطح راه، اجرای عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی محور به دلیل اب شستگی‌های ایجادشده ازجمله اقدامات اکیپ‌های اعزامی به محل بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ابراز کرد: نیروهای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در تمامی اوقات شبانه‌روز آماده مقابله با پیامدهای احتمالی حوادث طبیعی، از جمله وقوع سیلاب هستند.

گفتنی است در جریان سیل شب گذشته پنج روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان قم دچار آسیب جزیی شدند،‌ بخش مرکزی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است

 

سیلاب، جاده هراز را بست  

رییس پلیس راه استان مازندران گفت : بدلیل بارش باران و جاری شدن سیلاب به همراه گل و لای در جاده هراز از بامداد امروز این جاده مسدود شده است و تردد برای خودروها در این مسیر امکانپذیر نیست .

سرهنگ یدالله جهان تاب روز پنجشنبه افزود: براثر بارندگی بامداد امروز پنجشنبه و وقوع سیلاب رانش کوه در مسیرهایی از جاده هراز رخ داد که گل و لای ناشی از این سیلاب به همراه رانش کوه سبب شد تا از ساعت حدود چهار امروز مسیر بسته شود .

وی ادامه داد : با بسته شدن مسیر جاده هراز در محدوده پلیس راه لاریجان آمل و تونل وانا خودروها در این محور متوقف شدند ،هم اکنون تیم های راهداری مازندران مشغول پاکسازی  مسیر هستند و پیش بینی می شود از بعداز ظهر امروز این مسیر بازگشایی شود.

وی گفت : با توجه به مسدود بودن جاده هراز ترافیک در دیگر جاده های مازندران از جمله کندوان و سوادکوه سنگین است و به رانندگان توصیه می شود از عجله وشتاب برای رسیدن به مقصد پرهیز کنند و در طول مسیر با پلیس راه همراهی لازم را داشته باشند .

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محورهای مواصلاتی کوهستانی است./ ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید