سیل استهبان در فارس با 21 کشته و چندین زخمی

عصر روز جمعه سی‌و یکم تیرماه بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی ریز و حوالی سلطان شهباز استهبان منجر به وقوع سیل در رودخانه رودبال شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مرگ ۱۵ تن در سیل استان فارس خبر داد و گفت که همچنان هشت تن نیز مفقودند.

مهدی ولیپور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان ناشی از بارش‌های تابستانی در استان فارس گفت: روز گذشته و درپی جاری شدن سیل در شهرستان‌های استهبان و نیریز، سیلابی از پهنابه نیریز تا سد استهبان در طول حدود ٤٠ کیلومتر جاری شد که درپی آن، ۸۹ نفر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان برجای گذاشت، اظهارکرد: درپی این حادثه امدادگران جمعیت هلال‌احمر با حضور در منطقه حادثه‌دیده، ۷۴ نفر را از محاصره سیلاب نجات دادند اما متاسفانه برابر آخرین آمارها ۱۵ نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده و هشت نفر هم همچنان مفقود شده‌اند که جستجوها برای یافتن آنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ۲۹ تیم عملیاتی شامل ١٤٠ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با به‌کارگیری ۲۴ خودروی عملیاتی برای نجات حادثه‌دیدگان سیل در عملیات امدادرسانی در روستاهای امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد در عملیات امدادرسانی مشارکت داشتند./ ایسنا

 

 

تعداد جانباختگان سیل استهبان فارس به ۲۱ نفر رسید

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: حادثه سیلاب که در بستر رودخانه رودبال استهبان به وقوع پیوست منجر به جان‌باختن ۲۱ نفر و مفقود شدن ۲ نفر شد.

بارش باران شدید در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، وقوع سیل از سد رودبال را به دنبال داشت که ۳۰ تیم امدادی در قالب ۱۵۰ نفر امدادگر شامل تیم‌های جستجو و نجات، تیم تجسس، امداد هوایی به منطقه اعزام شدند.

 

اسامی ۲۰ تن از قربانیان حادثه سیل استان فارس اعلام شد 

اداره کل پزشکی قانونی استان فارس اسامی ۲۰ کشته حادثه سیل استهبان که عصر دیروز اتفاق افتاد را اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، بر اثر وقوع حادثه سیل در شهرستان استهبان استان فارس که عصر روز گذشته جمعه ۳۱ تیر ماه اتفاق افتاد، متاسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند که تا این لحظه پیکر بیست تن از آنان به پزشکی قانونی تحویل شده است.

بر اساس این گزارش کار شناسایی و تعیین هویت اجساد توسط پزشکی قانونی شهرستان استهبان و همراهی تیم‌های بحران اعزامی از مرکز استان  به این شهرستان انجام و پیکر ها پس از شناسایی به خانواده‌ها تحویل داده شدند. 

اسامی درگذشتگان به شرح زیر است:

1- سعید نسیمی فرزند داوود 

2- طناز صادقی فرزند ذبیح الله 

3- طاها صادقی فرزند ذبیح الله 

4- محمد صالح ملک حسینی فرزند نادر 

5- ماه نسا آرامش پور فرزند حمزه 

6- معصومه زرین قلم فرزند علی مدد

7- مریم ملک حسینی فرزند علی 

8- محمد طاهر ملک حسینی زاده فرزند صابر 

9- منظر ملک حسینی فرزند عیدی محمد 

10- امیر عباس شکوهی فرزند علی 

11- محمد جواد دوست دار فرزند خداداد 

12- رقیه ملک حسینی فرزند برجعلی 

13- صدیقه ملک حسینی فرزند برجعلی 

14- سکینه احکامی فرزند غلامرضا 

15- گل آفتاب زرین قلم فرزند علی مدد 

16- علی اصغر مهربان پور فرزند محمدرضا 

17- رقیه ملک حسینی فرزند خداقلی 

18- محمدرضا مهربان پور فرزند ابراهیم 

19- فهیمه بهرامیان فرزند بهیار

20- بنفشه بقری فرزند مراد

حجم ویدیو: 3.83M | مدت زمان ویدیو: 00:02:10 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید