دستگیری پدری که با فروش نوزادش کلاهبرداری می کرد

طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فرد مجرم در بندرعباس شناسایی شد و پس از هماهنگی‌های قضائی، این فرد که با وعده خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می‌کرد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری خبرداد که پس از موفقیت در فروش نوزاد خود، با وعده فروش نوزادان دیگر در فضای مجازی،  از شهروندان کلاهبرداری می کرد. 

طبق گزارش روز سه شنبه پلیس استان سردار غلامرضا جعفری افزود: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و برخورد با صفحه خرید و فروش نوزاد در هرمزگان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فرد مجرم در بندرعباس  شناسایی شد و پس از هماهنگی‌های قضائی، این فرد که با وعده خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می‌کرد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار جعفری ادامه داد: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد و بیان داشت فرزند نوزادی داشتیم که بیمار بود به علت نداشتن توان مالی با انتشار مشخصات در اینستا توانستیم اورا به فروش برسانیم تا افراد دیگری از وی مراقبت نمایند وبعد فکر کردیم که می توانیم از این طریق کسب درآمد نماییم.

فرمانده انتظامی استان با تأکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند. 

سردار جعفری در پایان از کاربران فضای مجازی خواست: در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک،  مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

دیدگاه تان را بنویسید