جی پلاس/به مناسبت سالروز ربوده شدن؛

حاج احمد متوسلیان و فرمانده دمکراتی که سرباز او شد

حاج احمد متوسلیان چند ماهی نصف حقوق چهار هزار تومانی اش را به خانواده دمکراتی می داد که وضع مالی مناسبی نداشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش منصوره جاسبی از  جی پلاس، چهل سال از ربوده شدن حاج احمد متوسلیان(۱)، فرمانده دلاور لشکر ۲۷ محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و یارانش می گذرد و سرنوشت آنها بر ما مشخص نیست. اکنون در آستانه این چهلمین سال، خاطره ای از او را مرور می کنیم:

 

یکی از فرمانده‌هان دمکرات که روبروی احمد می‌ جنگید، زن و بچه‌اش در شهر بودند و وضعیت زندگی خوبی هم نداشتند. احمد که شنیده بود آن‌ها اوضاع خوبی ندارند، رفت به همسر او سر زد و حقوق خودش را که آن زمان مبلغ چهار هزار تومان بود با آنان نصف می کرد و به آن‌ها می داد. چند ماه اوضاع این‌طور بود و این خانم به شوهرش نامه می‌ نوشت و این‌ وقایع را  برای او تعریف می کرد. این‌ طور شد که این فرمانده با ٣٠ نفر از اعضای گروه آمدند و به احمد گفت من از بلند بالایی تو نترسیدم اما آمدم ببینم چه کسی است که وقتی همه همسر من را رها کرده و رفته‌اند، به او کمک می‌ کند. اگر تو این چنین هستی اوستای شما خمینی کیه؟... همین یک انفاق چند هزار تومانی در راه خدا باعث شد که 30 نفر چریک اسلحه به دست با فرمانده شان به او جذب شود...

 

راوی سردار عسگری

 

کتاب زندگی به سبک شهدا، برشی از زندگی فرمانده جاویدالاثر لشکر محمد رسول‌الله حاج احمد متوسلیان؛ ناصر کاوه

 

۱. حاج احمد متوسلیان (فرمانده لشکر 27 حضرت رسول (ص))که در چهاردهم تیرماه سال 61 به همراه سید محسن موسوی (کاردار سفارت ایران در بیروت)، کاظم اخوان (عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران) و تقی رستگار مقدم (کارمند سفارت ایران)در مسیر سفارت ایران در بیروت به اسارت نیروهای فالانژ در می آیند و در این همه سال، خبرهای ضد و نقیضی از اسارت یا زنده ماندن آنها در زندان های رژیم صهونیستی به گوش می رسد.

دیدگاه تان را بنویسید