جی پلاس؛

شخصی که نمایندگی امام در زنجان را بر عهده گرفت

امام خمینی در چهاردهم تیر ماه سال 58، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی زنجانی را به عنوان نماینده خود در زنجان منصوب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در چهاردهم تیر ماه سال 58 مطابق با دهم شعبان المعظم 99، در حکمی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید هاشم موسوی زنجانی، وی را به عنوان نماینده خود در زنجان منصوب کردند. متن حکم امام به شرح زیر است:  

 

"بسمه تعالی

خدمت جناب مستطاب حجت‌ الاسلام آقای حاج سید هاشم موسوی زنجانی ـ دامت افاضاته

امید است وجود سرکار از بلیات محفوظ بوده و به انجام وظایف الهی خویش موفق باشید. ضمناً با توجه به حساسیت منطقۀ زنجان و وضع فعلی مملکت که نیاز مبرم به آرامش و حفظ وحدت کلمه دارد، مقتضی است جنابعالی زودتر به شهر زنجان مراجعت نمایید و کما فی السابق به ارشاد و ترویج شریعت مقدسه و اعلای کلمۀ طیبه و اصلاح امور مذهبی و اجتماع اهالی محترم مشغول و جلوی توطئه‌ ها و اختلافات را به هر نحو می‌ توانید بگیرید و نگذارید بهانه به دست دشمنان اسلام بیفتد؛ و البته اهالی محترم نیز قدردان وجود جنابعالی بوده و همانند گذشته از ارشاد و راهنمایی های سرکار بهره‌مند خواهند شد. از خدای تعالی موفقیت عموم آقایان بالأخص علمای اعلام ـ دامت برکاتهم ـ را در راه پیشبرد اهداف عالیۀ اسلام خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌.

به تاریخ دهم شعبان المعظم 99

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 8، ص 448

 

دیدگاه تان را بنویسید