قیمت سیمان کاهش یافت؛ 31 خرداد 1401

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: اکنون برق مناسبی در اختیار واحدهای تولیدکننده سیمان است تا به تداوم تولید بپردازند. همین مساله سبب شده تا عرضه‌های بیشتر سیمان را نسبت به هفته گذشته شاهدباشیم که در ادامه به کاهش متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت‌ها در مناطق مختلف کشور نسبت به هفته گذشته انجامیده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ایرنا نوشت: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: با تامین بخشی از برق مورد نیاز صنعت سیمان، قیمت این محصول در مقایسه با هفته گذشته به‌طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافت.

«عبدالرضا شیخان» امروز (سه‌شنبه) افزود: با برگزاری جلسه اعضای این انجمن با وزیر نیرو و دستور تامین برق مورد نیاز برای تولید ماهانه پنج میلیون تن سیمان و کلینکر، تا امروز بخشی از برق مورد نیاز تامین شده است.

وی بیان‌داشت: اکنون برق مناسبی در اختیار واحدهای تولیدکننده سیمان است تا به تداوم تولید بپردازند.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: همین مساله سبب شده تا عرضه‌های بیشتر سیمان را نسبت به هفته گذشته شاهدباشیم که در ادامه به کاهش متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت‌ها در مناطق مختلف کشور نسبت به هفته گذشته انجامیده است.

وی گفت: روز گذشته شاهد عرضه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن سیمان در بورس کالا بودیم که بیشتر از تقاضای مورد نیاز بود.

شیخان ادامه‌داد: البته عرضه سیمان مطابق انتظار نبود، زیرا قطعی برقی که در هفته‌های گذشته پیش آمده بود منجر به کاهش تولید کارخانجات شده بود، با این حال انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد متعادل‌تر شدن قیمت‌ها باشیم.

وی تصریح‌کرد: با مدیریت دیماند اختصاص داده شده از سوی واحدهای تولیدکننده سیمان و همچنین شرکت‌های برق منطقه‌ای، خللی در تولید سیمان به وجود نخواهد آمد و التهابات موجود در این زمینه فروکش خواهد کرد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان همچنین گفت: صنعت سیمان با ۷۰ درصد دیماند برق خریداری شده نیز می‌تواند تولید خود را مدیریت کند تا شاهد توقف کارخانجات و التهاب بازار نباشیم.

وی با اشاره به تامین برق از سوی وزارت نیرو تا  تاریخ دهم تیرماه، ابراز امیدواری کرد پس از آن نیز بتوانیم شاهد تامین برق کارخانجات سیمان باشیم.

شیخان تاکید کرد: با محدودیت‌های وزارت نیرو در تامین برق آشنا هستیم و آنها نیز مشکلات خاص خود را دارند و به همین دلیل باید با آنها هماهنگ باشیم.

وی اظهار داشت: در تولید سیمان از ابتدای امسال تاکنون به‌جز ایام کوتاهی که با قطعی برق در برخی و کارخانجات روبه‌رو شدیم، وضعیت مشابهی را در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهدیم.

دیدگاه تان را بنویسید