جی پلاس؛

فردی که از طرف امام مدیرعامل صدا و سیما شد و توصیه های ایشان برای حل اختلافات

امام خمینی در چهارم تیرماه سال 62 حکم مدیر عامل سازمان صدا و سیما را صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در چهارم تیرماه سال 62 در حکمی خطاب به محمد هاشمی رفسنجانی، وی را به عنوان سرپرست سازمان صدا و سیما منصوب کرد. ایشان در این حکم بر شایعه انجام اموری به وسیله اعضای بیت و دفتر خود بدون نظر ایشان خط بطلان کشیدند و از گوینده این سخن ها خواستند تا به درگاه الهی توبه کند. متن حکم امام به شرح زیر است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

بر خلاف انتظار، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی اختلافاتی پیش آمد که موجب نگرانی شد. در نتیجه اینجانب آقای محمد هاشمی را به نمایندگی از جانب خودم برای به عهده گرفتن کلیه مسئولیت های مدیر عامل صدا و سیما معیّن نمودم که این دستگاه عظیم، بی‌مسئولیت نباشد. و چون شورای محترم سرپرستی مطالبی دارند و بعضی از آنها را به اینجانب نوشته‌ اند، و آقای هاشمی نیز مطالبی دارند، لازم است حضرات آقایان: رئیس محترم جمهور و رئیس محترم دیوان عالی کشور و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و نخست وزیر محترم ـ ایّدهم اللّه‌ تعالی ـ مطالب طرفین را بدون کوچکترین اغماض رسیدگی نمایند و تصمیم نهایی را بگیرند.

 

لازم به تذکر است که شنیده شده است، بعضی در بیت اینجانب بر خلاف میل من یا بدون اطلاع من کاری انجام می‌ دهند. چون این مطلب بر خلاف واقع است، گویندۀ این نحو مطالب به درگاه خداوند متعال توبه نماید.[1]

4 تیر 1362

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 17، ص 505

 

1 ـ در طول دوران رهبری امام خمینی، غالباً کسانی که مواضع امام را با خواست ها و نظریات خویش همسو نمی‌ دیدند، انگشت اتهام را به سوی دفتر امام و اعضای بیت ایشان، خصوصاً چهرۀ درد آشنای امام و انقلاب، آقای سید احمد خمینی نشانه می‌ رفتند و از «کانالیزه شدن» بیت و دفتر و حتی شخص امام سخن می‌ گفتند. متأسفانه این اتهام ناروا ـ که البته از سوی پیروان امام و ملت ایران هیچ‌گاه پذیرفته نشد ـ پس از رحلت امام نیز از ناحیۀ کسانی که در مقطعی از مقاطع انقلاب نتوانستند با امام خمینی همراه باشند، مطرح می‌ شود. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید