کارگران شهرداری شاهین دژ عیدی 1400 و سه ماه حقوق نگرفته اند

تعدادی از کارگران شاهین دژ از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند و گفتند: علاوه بر ۳ ماه حقوق معوقه، عیدی ۱۴۰۰ کارگران هنوز پرداخت نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ایلنا نوشت: جمعی از کارگران شهرداری شاهین دژ در استان آذربایجان غربی از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

تعدادی از کارگران شاهین دژ از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند و گفتند: علاوه بر ۳ ماه حقوق معوقه، عیدی ۱۴۰۰ کارگران هنوز پرداخت نشده است.

به گفته کارگران، علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق و عیدی، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

این کارگران که در بخش‌های خدمات و فضای سبز کار می‌کنند، در ادامه گفتند: در شرایط سخت کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! بیشتر همکاران، نمی‌توانند نیازهای ضروری خانواده‌هایمان را تامین کنند، انتظار داشتیم شهرداری هر ماه حداقل بخشی از مطالباتمان را بپردازد.

طبق اظهارات این کارگران؛ یکی از منابع درآمدی شهرداری از راه دریافت ارزش افزوده است که این مبلغ ناچیز کفاف حقوق کارگران را هم نمی‌دهد از همین رو شهرداری ناچار است از درآمد عوارض اخذ شده‌ی شهری استفاده کند که آنهم به درستی پرداخت نمی‌شود.

کارگران شهرداری شاهین دژ با بیان اینکه شهرداری دچار کمبود منابع مالی است و نبود درآمد کافی و وجود مطالبات موجب شده تا شهرداری نتواند دستمزد کارگران و کارکنان شاغل خود را بپردازد، در ادامه افزودند: تشدید اعتراضات کارگران باعث شد تا روز گذشته فرماندار جلسه‌ای را با اعضای شورای شهر و تعدادی از کارگران برگزار کند.

این کارگران در خاتمه گفتند: تصور ما این بود که مسئولان شهرستانی سریعا مطالباتمان را وصول می‌کنند. در حال حاضر وضعیت مالی کارگران مناسب نیست و آن‌ها از تامین معاش خود ناتوان شده‌اند و انتظارمان این است که سریعا به حداقل بخشی از مطالباتمان برسیم.

دیدگاه تان را بنویسید