دبیر: انگیزه ای برای کار در کمیته المپیک ندارم

رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه پیشنهادات زیادی برای حضور در انتخابات ریاست کمیته المپیک داشته است، گفت: من کسی نیستم که با پوشیدن کت و شلوار کمیته المپیک را اداره کنم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  علیرضا دبیر در حاشیه مراسم عقد تفاهم نامه با مدیرعامل شرکت دخانیات برای استفاده از امکانات این مجموعه در سراسر کشور و شروع فعالیت باشگاه قدیمی دخانیات تهران، درباره عملکرد ۴ آزادکار ایران در جام تورلیخانوف، اظهار کرد: واقعیت این است وقتی با آمریکا مسابقه ندادیم چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد دچار تغییر شد. قرار بود یزدانی، زارع و قاسمپور به آمریکا بروند و با حریفان مطرح کشتی بگیرند اما بعد از بد عهدی آمریکایی ها چرخه انتخابی ما به هم ریخت. پس از آن نزدیک‌ترین میدان برای ما مسابقات تورلیخانوف بود و در نهایت با پیشنهاد کادر فنی تیم ملی این نفرات به قزاقستان اعزام شدند.

رییس فدراسیون کشتی درباره سطح این رقابت ها، گفت: مسابقات در حد و اندازه قهرمانی جهان که نبود اما در هر وزن دو سه نفر از خوب های دنیا حضور داشتند.

وی درباره عملکرد امیرحسین زارع و دادن ۸ امتیاز به حریف نه چندان مطرح خود، خاطرنشان کرد: او دو ماه پیش در اردو دو ما از ناحیه روی پا دچار ترک خوردگی شده بود و حتی خیلی ها می گفتند او را اعزام نکنید. حتی پژمان درستکار گفت یک یا دو دور کشتی می گیرد. او دو ماه اصلا در خاک‌ تمرین نداشت. به نظر من عملکرد او بدون تمرین خوب بود و او هم باید با محبی و نفر اول جام تختی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی مبارزه کند. حالا انتخابی در ایران یا خارج از کشور باید منتظر نظر کادر فنی باشیم.

دبیر درباره عملکرد فرنگی کاران ایران نیز خاطرنشان کرد: انصافا همه در چارچوب چرخه انتخابی روی تشک آمدند فقط علی گرایی که ضرب خورد و خدا لطف کرد رباط صلیبی پاره نکرد و الان هم در حال فیزیوتراپی است. ساروی هم که قرار بود آمریکا برود اما اعزام لغو شد. برای سرمربی مهم است یک کشتی گیری مثل ساروی که وزن کم می کند در سال چند بار وزن کم کند. برای ما مهم مسابقات جهانی است و الان به غیر از ساروی همه روی تشک آمدند و در چرخه شرکت کردند.

رییس فدراسیون کشتی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد برای ریاست کمیته ملی المپیک ثبت نام کند یا خیر، خاطرنشان کرد: بدون تعارف خیلی ها پیشنهاد دادند برای ریاست ثبت نام کنم اما تا الان هیچ انگیزه ای برای این کار ندارم اما بعد از این چه اتفاقی بیفتد را نمی دانم. من به کشتی آمدم و آبرویم را برای کشتی بگذارم. در این چند وقت خیلی بی تقوایی شد. هیچ کس نمی تواند به من بد کند چرا که فقط من می توانم به خودم بد کنم و دیگران هم فقط خودشان می توانند به خود بد کنند. مهم این است سرمان پیش خدا بالا باشد.

وی افزود: تا الان برای ثبت نام ریاست کمیته المپیک به جمع بندی نرسیدم البته اساسنامه کمیته می گوید این سمت هیچ منافاتی با ریاست فدراسیون ندارد. البته من حس می کنم رییس کمیته المپیک بودن یک شغل فانتزی است که باید کت و شلوار بپوشی و من نمی توانم از این کارها بکنم، البته من اینطوری اداره نمی کنم چرا که آدم میدانی و عملیاتی و کف خیابان هستم . من حتی جلسات را هم مثل اینجا با موتور می روم.

دبیر در رابطه با بروز برخی بی اخلاقی ها در موضوع انتخابات کمیته ملی المپیک با راه اندازی یک پیج اینستاگرامی، گفت: خوب است همه نان بازویمان را بخوریم. من بلد نیستم برای کسی بزنم. من اگر حرفی به وزیر ورزش یا کمیته ملی المپیک بخواهم بزنم در روی آن ها می گویم و آن ها هم همانجا باید دفاع کنند. من کسی نیستم پشت دیگران حدف بزنم.

دبیر درباره اوضاع بد وزنه برداری با توجه به دوستی دیرینه و همسایگی کشتی و وزنه برداری گفت: کشتی و وزنه برداری یکی بوده و این دو رشته از دوره آقا تختی با هم داداشی هستند. با کوروش باقری، سجاد انوشیروانی، حسین رضازاده، برخواه و دیگران انقدر رفیقیم که شاید با کشتی گیران تا این حد رفیق نباشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است امکانات فدراسیون کشتی را در اختیار ملی پوشان وزنه برداری قرار دهد، گفت: وزنه برداری یا والیبال و حتی بقیه رشته ها هم روی سر ما جا دارند.

وی با اشاره به حواشی اخیر وزنه برداری گفت: موتورخانه مجموعه ۵ سالن بالای ۱۵ میلیارد خرج دارد. تاسیسات ۵ روز مشکل داشت. شرکت توسعه این هزینه ها را باید بکند. آقای مرادی هم انصافا پول داد و فکر می کنم در حق مرادی در این موضوع که آب سرد شد کمی بی انصافی شد. کاری که در ۲۰ روز با هزینه ۲ میلیاردی باید جمع می شد را خودم پای کار ایستادم و در ۴ روزبا ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان جمع کردم. دیگر اینکه وزنه برداران مشکل اسکان یا محل اردو دارند به من ارتباطی ندارد و نمی توانم دخالت کنم.

رییس فدراسیون کشتی درباره ثبت نام در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی، گفت: من هرچه به حمید سوریان التماس کردم ثبت نام کند قبول نکرد. دیگر آخرین روز ثبت نام او را به بهانه ای‌ به دفتر کشاندم و گفتم ۳ ساعت مانده بیا ثبت نام کن. او دلایلی آورد که انصافا منطقی بود. دلایل شخصی داشت که من ورود نمی کنم. من آمدم سوریان را راضی کنم اما او من را راضی کرد . حتی دو سه اسم آوردند که مورد موافقت قرار نگرفت. حمید خیلی به من فشار آورد و در نهایت ثبت نام کردم. البته من به رای نیاوردن عادت دارم.

دبیر در پاسخ به این سوال که برخی شنیده ها حاکی است او با سپردن امور فدراسیون کشتی به سوریان ، قصد دارد در انتخابات ریاست کمیته المپیک ثبت نام کند، گفت: الان کشتی فرنگی را خود حمید دنبال می کند. قراری که گذاشتیم این بود که اگر من برای اتحادیه ورود کردم او برای فدراسیون کارها را جلو ببرد. البته من دیگر وقت زیادی ندارم که برای کمیته هم بخواهم بگذارم. من مهمان هستم و می روم شما باید قضاوت کنید چه کسانی در کشتی کار کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عباس جدیدی هم جزو گزینه های انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی بود یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر. اسمی از ایشان نبود.

 علیرضا دبیر همچنین در جلسه امضای تفاهم نامه با مدیرعامل دخانیات، گفت: باشگاه قدیمی دخانیات انصافا یکی از باشگاه های بزرگ و اثرگذار در ورزش و مخصوصا در کشتی است که قهرمانان بزرگی را به کشتی ایران تحویل داده است. با آقای شیخان که قصد دارد برای کشتی مملکت کارکند صحبت کردم و او تاکید کرد می خواهد دخانیات در ورزش اول ایران تاثیرگذار باشد.

رییس فدراسیون کشتی افزود: از دیگر سازمان های دولتی مثل سازمان آب که زمانی قویترین کشتی گیران را داشت درخواست می کنم پای کار بیایند و به کشتی کمک کنند. امیدوارم این کار انقلابی که در دخانیات برای کمک به کشتی شروع شده به یک الگو تبدیل شود و ما نیز شرمنده نشویم.

محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات نیز در سخنان خود با تبریک افتخارآفرینی های کشتی گیران ایران در رویدادهای بین المللی گفت، کشتی به عنوان ورزش اول ایران افتخارات زیادی برای ورزش کشور کسب کرده است و آقای دبیر نیز با طلای المپیک سیدنی از افتخارآفرینان ورزش ایران است. ما متوجه شدیم که سرانه فضای ورزشی کشتی پایین آمده و تعداد کشتی گیران ما کم شده است. ما با استعمال دخانیات مخالفیم و تلاش می کنیم آمار مصرف کم شود، بر همین اساس نیز با افتخار اعلام می کنم همه ظرفیت های زیرساختی شرکت دخانیات در اختیار فدراسیون کشتی است و هیچگونه چشمداشت مالی هم در اینباره نداریم.

وی افزود: بیش از ۵۰ سال است سالن کشتی دخانیات تاسیس شده و بزرگانی مثل جهان پهلوان تختی تا دیگران در این باشگاه تمرین کرده اند. علاقمندیم با فدراسیون کشتی این تعامل را دنیال کنیم و از آقای دبیر که از این پیشنهاد ما استقبال کرد تشکر می کنیم. تامین سخت افزار و امکانات از ما و ساختن کشتی گیر و مربی از فدراسیون کشتی. نگاه ما به هیچ وجه درآمدزایی نیست و امیدواریم این اقدام باعث رشد و شکوفایی هر چه بیشتر ورزش در جامعه و شرکت دخانیات شود.

شیخان تصریح کرد: تمام سالن های شرکت دخانیات در سراسرکشور در قالب این تفاهم نامه در اختیار کشتی قرار می گیرد. تعداد سالن های ورزشی ما ۶ سالن در تهران، مازندران، گیلان، گلستان، کردستان و اصفهان است که در کشتی فعالیت خود را با هماهنگی فدراسیون کشتی آغاز می کنند. کلیه حوزه های زیر ساختی و سالن ها در اختیار فدراسیون کشتی قرار می گیرند و اداره و بهره برداری با فدراسیون خواهد بود.

وی درباره امکان حصور دخانیات در لیگ گشتی گفت: قبلا در لیگ فعالیت داشتیم و علاقمندیم که باز هم در لیگ کشتی فعال باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید