جی پلاس؛

حکم امام و فرصتی دیگر به فقهای شورای نگهبان

امام خمینی در بیست و دوم خرداد ماه سال 65 در پاسخ به نامه آیت الله صافی گلپایگانی، حکم سه تن از فقهای شورای نگهبان را تمدید کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در بیست و دوم خرداد ماه سال 65  حکم سه تن از فقهای شورای نگهبان را تمدید کرد. این سه نفر عبارت بودند از آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، آیت الله احمد جنتی و مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی . متن حکم امام به شرح زیر است:

 

[بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم. محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ اللّه‌ العظمی امام خمینی ـ مدظله العالی

با عرض سلام و مسئلت مزید برکات عالیه، نظر به اینکه عضویت سه نفر از فقهای شورای نگهبان به اسامی آقایان: حاج شیخ احمد جنتی و حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی و حقیر (لطف اللّه‌ صافی) در تاریخ 25/4/65 پایان می‌ یابد برای اینکه دورۀ جدید ان‌شاءاللّه‌ تعالی بلافاصله آغاز به کار نموده و فترتی پیش نیاید به این وسیله مراتب حضور مبارک اعلام می‌ شود تا طبق اصل 91 قانون اساسی تصمیم لازم اتخاذ فرمایید.

17/3/1365 ـ دبیر شورای نگهبان ـ لطف اللّه‌ صافی]

 

"بسمه تعالی

با تشکر وافر از زحمات ارزندۀ حضرات فقهای محترم شورای نگهبان ـ دامت برکاتهم ـ چون ادامۀ این خدمت بزرگ به اسلام و جمهوری اسلامی امری ضروری است و حضرات فقهای محترم مذکور در متن، لیاقت و تعهدشان محرز است، و در مدت طولانی این خدمت آشنایی وافر به مسائل جاریه دارند، برای دورۀ جدید نیز خود حضرات حجج اسلام: آقای حاج آقا لطف‌اللّه‌ صافی و آقای حاج شیخ احمد جنتی و آقای حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی ـ ایّدهم اللّه‌ تعالی ـ را به عضویت در شورای محترم نگهبان منصوب نمودم. از خداوند تعالی مزید توفیق آنان را در این خدمت خواهانم.

تاریخ 22 خرداد 65 / 4 شوال 1406

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 20 ، ص 59 

 

دیدگاه تان را بنویسید