جزییات جدید در مورد شرایط گرفتن یارانه جدید/ ملاک قرار گرفتن در دهک دهم مشخص شد

داریوش ابوحمزه (معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: این مسئله که می‌گویند ده میلیون تومان درآمد ماهانه باعث می‌شود فرد جزو دهک دهم قرار بگیرد درست نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این مسئله که می‌گویند ده میلیون تومان درآمد ماهانه باعث می‌شود فرد جزو دهک دهم قرار بگیرد درست نیست.

داریوش ابوحمزه (معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه مراسم معارفه جانشین وزیر کار در امور دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ملاکِ قرارگیری در دهک دهم چیست، گفت: ما نمی‌توانیم درآمدِ مشخصی را ملاک قرار گرفتن در دهک دهم قرار دهیم. از طرفی نمی‌توانیم بگوییم شخصی که فلان دارایی را با فلان ارزشِ قیمتی دارد جزو دهک دهم قرار می‌گیرد. بلکه ترکیبی از شاخص‌های درآمدی و دارایی ملاک است. ممکن است درآمد یک شخص بالا باشد اما داراییِ کمی داشته باشد و یا امثال این. 

وی گفت: میانگین وضعی براساس شاخص‌های درآمدی و دارایی فرد و با در نظر گرفتنِ بعد خانوار دهک را مشخص می‌کند. طبیعتا وقتی تعداد اعضای خانوار بیشتر باشد هزینه‌های بیشتری باید برای آن در نظر بگیریم. همه‌ی این مسائل در کنار هم قرار می‌گیرد و یک شاخص ترکیبی تهیه می‌شود و آن ملاک تعیین دهک خانوار قرار می‌گیرد. 

ابوحمزه گفت: این مسئله که می‌گویند ده میلیون تومان درآمد ماهانه باعث می‌شود فرد جزو دهک دهم قرار بگیرد درست نیست.

 

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید