جی پلاس؛

توضیحات حاج احمدآقا درباره شایعه ترور امام

امام خمینی در بیستم اردیبهشت ماه سال 50 نامه ای خطاب به مرحوم حاج احمد آقا خمینی نوشتند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در بیستم اردیبهشت ماه سال 50 در نامه ای به مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد آقا خمینی با اشاره به موضوع شهریه طلاب، بر عدم نگرانی از شایعات درباره سلامت خود تاکید کرده اند. متن نامه امام به شرح زیر است:   

 

"بسمه تعالی

14 ع 1 91

احمد عزیز

ان شاءاللّه‌ تعالی سلامت باشید. آقای خلخالی[1] حواله‌ های آقای دیبایی[2] [را] دادند که هرچه کسری شهریۀ ربیع‌ الثانی است به وسیلۀ آقای آقا رضا لواسانی بپردازند[3]. شما هر مقدار که خدمت آقا و آقای حاج شیخ محمد صادق است حساب کنید و آنچه کسری دارید بگیرید به وسیله آقای آقا رضا.[4] خانم و سایرین یک هفته است به کاظمین و سامرا مشرف شدند؛ بناست امروز بیایند، تاکنون که بعدازظهر است نیامده‌اند. از شما امید دعا دارم.از شایعات نگران نباشید.[5] به آقا[6] هم عرض کنید نگران نباشند، مهم نیست. والسلام.

پدرت"

 

1 آقای سید احمد خمینی دربارۀ پاورقی های این نامه چنین مرقوم فرموده‌ اند:

1- حجت‌ الاسلام شیخ نصراللّه‌ خلخالی، دوست صمیمی امام خمینی در نجف که امور مالی ایشان را انجام می‌ دادند.

2 ـ طرف حساب آقای خلخالی در تهران.

3 ـ ما (مسئولان امور مالی و پرداخت کنندگان شهریۀ امام خمینی به طلاب) هیچ‌گاه در قم شهریه کم نمی‌ آوردیم که نیاز به نجف پیدا شود؛ پس از چندی به تهران هم نیازی نبود و امام فرمودند اگر زیاد دارید به نجف بفرستید (در سایر نامه‌ ها به این نکته اشاره شده است).

4 ـ آقا رضا فرزند آیت‌ اللّه‌ لواسانی است.

5 ـ به دنبال ترور سپهبد تیمور بختیار توسط ساواک، دولت ایران احتمال داد که رژیم بعثی عراق بخواهد امام خمینی را ترور کند و تقصیر را متوجه دولت ایران نماید. لذا شایعاتی در این باره نقل می‌ شد.

6 ـ آقای پسندیده. 

 

صحیفه امام؛ ج 2، ص 344-345

دیدگاه تان را بنویسید