جی پلاس؛

حکم امام به میرحسین موسوی و اظهار نگرانی درباره کمبود نان

امام خمینی در حکمی خطاب به مهندس میر حسین موسوی بر پیگیری مسائل نان و برنج اظهار نگرانی کرده و تذکر دادند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در شانزدهم تیر ماه سال ۶۲ مطابق با بیست و پنجم رمضان ۱۴۰۳ در حکمی خطاب به میر حسین موسوی (نخست وزیر وقت) نسبت به نابسامانی در امر نان و کمبود آن اظهار نگرانی کرده و چنین مرقوم کرده اند. متن حکم امام به شرح زیر است:

 

"بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب آقای مهندس موسوی، نخست وزیر

از مساله کمبود نان خبرهایی می رسد که اینجانب را شدیدا نگران کرده است.جناب عالی مامور هستید این مساله مهم را هر چه زود حل کنید. اگر کسانی در این امر اخلال می کنند مورد تعقیب قرار دهید. و اگر اشخاصی مسامحه می کنند و از کارمندان هستند اخراج کنید؛ و اشخاص متعهد را به این کار بگمارید. در درجه دوم، قضیه برنج باید حل شود. به شما ماموریت حل آن نیز داده می شود. مراتب را پس از انجام به اطلاع اینجانب برسانید. (1) توفیق شما را خواهانم.

 

۱۶ تیر ماه ۱۳۶۲

روح الله الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 17، ص 515

 

1. علاوه بر عامل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و محاصرۀ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا و دولت های غربی، اختلاف نظرها و بعضاً کارشکنی جریان هایی که با نخست وزیری آقای میر حسین موسوی علیرغم حمایت امام خمینی از ایشان، موافق نبودند نیز در آن زمان سبب بروز مشکلاتی در توزیع نان و برنج ـ که تأمین آنها با قیمت های نازل ـ به عنوان یکی از سیاست های اصلی نخست وزیر در تمام دوران هشت سالۀ تصدی این پست تعقیب می‌ شد، گردید. با فرمان امام خمینی مشکل مذکور به سرعت مرتفع شد، هر چند که مخالفت ها با دولت ایشان تا پایان دوران مسئولیت ادامه یافت. 

دیدگاه تان را بنویسید