جی پلاس؛

حکمی از امام که رسیدگی به پرونده غارتگران بیت المال را تسریع می کرد

امام خمینی در نوزدهم اردیبهشت ماه سال 68 حکمی خطاب به آیت الله موسوی اردبیلی مبنی بر رسیدگی به پرونده غارتگران بیت المال صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در نوزدهم اردیبهشت ماه سال 68 در حکمی خطاب به مرحوم آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی (رئیس وقت دیوان عالی کشور) بر لزوم تسریع در امر رسیدگی به پروندۀ غارتگران بیت المال تاکید کرد. متن حکم امام و نامه آقایان کروبی و صانعی به امام به شرح زیر است:

 

[...با سلام و تحیات خالصانه و اظهار تشکر از اعتمادی که نسبت به اینجانبان ابراز فرموده‌ اید معروض می‌ دارد، در اجرای فرمان مبارک مورخ 6/2/68 آن حضرت نسبت به اموالی که در اختیار ولی فقیه است حسب اظهار نظر مطلعین، پرونده‌ های زیادی در رابطه با موضوع حکم حضرتعالی مربوط به غارتگران بیت‌المال و وابستگان به رژیم طاغوت در محاکم وجود دارد که صرف نظر از مشکلات دست و پاگیر رسیدگی عادی به آنها چندین سال به طول می‌ انجامد و این امر موجب اضرار بیت المال و حقوق محرومین و مستضعفین جامعه می‌ شود. علیهذا از محضرتان استدعا می‌ شود در صورت صوابدید جهت پیشرفت امور و ضایع نشدن حق فقرا و مستمندان به مسئولین قضایی مربوطه دستور فرمایید تا بدین پرونده‌ ها خارج از ضوابط دست‌و پاگیر حاکم بر دادگاه ها طبق موازین شرع انور رسیدگی شود و فردی را برای این کار انتخاب نمایند. و از آنجا که جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای نیرّی فردی وارسته، قاطع و مورد توجه حضرتعالی است و نیز مورد توجه قضای کشور است برای مسئولیت این امر پیشنهاد می‌ شود. والسلام علیکم و رحمة اللّه‌ و برکاته. مهدی کروبی ـ حسن صانعی]

 

بسمه تعالی

جناب مستطاب حجت الاسلام آقای موسوی اردبیلی ـ دامت افاضاته

با سلام و دعا. این کار مربوط به جنابعالی است. ان‌ شاء اللّه‌ اقدام می‌ نمایید. من با پیشنهاد آقایان: کروبی و صانعی و انتخاب آقای نیّری برای این کار موافقم. البته با اختیاراتی که خود بتواند تصمیم لازم را بگیرد. ان‌شاءاللّه‌ موفق و مؤید باشید. والسلام علیکم.

19/2/68

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 21، ص 384

 

 

دیدگاه تان را بنویسید