دو نکته ضروری افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401: باید با افزایش شورایعالی کار و متناسب‌سازی باشد

براتی فعال صنفی کارگران بازنشسته تاکید می‌کند: در این شرایط باید هرچه سریعتر احکام افزایش حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش شورایعالی کار و متناسب‌سازی صادر شود؛ البته با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، این افزایش‌ها نیز دردی از ما دوا نمی‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یک فعال صنفی کارگران بازنشسته خواستار صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان قبل از پایان اردیبهشت شد.

محمدعلی براتی (فعال صنفی کارگران بازنشسته) در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان گفت: انتظار داریم قبل از پایان اردیبهشت، احکام حقوقی جدید صادر شود؛ خواسته‌ی ما اعمال مصوبات شورایعالی کار با تمام مولفه‌های مزدی و همچنین اجرای متناسب‌سازی ۱۴۰۱ است.

او تاکید می‌کند: بایستی علاوه بر افزایش حقوق، متناسب‌سازی عادلانه برای تمام بازنشستگان از جمله حداقل‌بگیران اجرایی شود. در عین حال باید مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز همراه حقوق اردیبهشت پرداخت شود.

به گفته براتی، تبلیغات علیه افزایش مزد و مستمری ناعادلانه است: آن عضو اتاق بازرگانی که می‌گوید افزایش حقوق حداقل‌بگیران تورم‌زاست، باید پاسخ دهد چرا خودش ده برابر حداقل دستمزد یا بیشتر حقوق می‌گیرد اما هیچ مشکلی هم ندارد و تورم هم ایجاد نمی‌شود؟!

این بازنشسته ادامه می‌دهد: آیا فقط وقتی حقوق ۴ میلیون تومانی من بشود ۶ میلیون یا ۷ میلیون تومان، تورم ایجاد می‌شود؛ دستمزد مدیران و نمایندگان مجلس چقدر است؛ چرا کسی اعتراضی به مزدهای نجومی برخی گروه‌ها و مشاغل نمی‌کند؛ چرا تعرفه پزشکان زیاد می‌شود اما اعتراضی نمی‌کنند که تورم‌زاست و ناعادلانه؟!

براتی در ادامه به حق درمان بازنشستگان اشاره می‌کند و می‌گوید: برخی مدیران برای عمل‌های پزشکی ساده به خارج از کشور می‌روند اما من بازنشسته توان تامین هزینه‌های درمان در داخل کشور و در بخش دولتی را هم ندارم؛ سال‌ها حق بیمه داده‌ام اما امروز دفترچه بیمه به کارم نمی‌آید؛ حتی با بیمه تکمیلی نیز نمی‌توانم از پس هزینه‌های سنگین دارو و درمان بربیاییم.

او با بیان اینکه «همه مواهب برای از ما بهتران است» ادامه می‌دهد: یک‌درصدی‌ها همه چیز دارند و خریدهایشان از خارج کشور است اما بازنشسته‌‌ی حداقل‌بگیر نمی‌تواند برای نوه‌اش اسباب‌بازی ساده‌ی وطنی بخرد؛ بازهم می‌گویند افزایش حقوق ما تورم‌زاست!

براتی در پایان تاکید می‌کند: در این شرایط باید هرچه سریعتر احکام افزایش حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش شورایعالی کار و متناسب‌سازی صادر شود؛ البته با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، این افزایش‌ها نیز دردی از ما دوا نمی‌کند./ ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید