جی پلاس؛

امام خمینی: عید شریف فطر عید است براى ضیافت اللَّه و عید شریف قربان عید است براى لقاء اللَّه

امام خمینی با عرض تبریک عید سعید فطر فرمودند: عید شریف فطر عید است برای ضیافت الله.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، جمعی از مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم در تاریخ بیست و هفتم شهریور ماه سال 62 و به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در حسینیه جماران به دیدار  امام خمینی (س) رفتند. در این دیدار ایشان با تبریک عید به مسلمانان جهان و حاضران در جلسه اینگونه فرمودند:

 

«در اسلام دو عید است که به عنوان عید اسلامى به رسمیت شناخته شده است: عید شریف فطر عید است براى ضیافة اللَّه، و عید شریف قربان عید است براى لقاء اللَّه. و آن عید که ضیافة اللَّه است، مقدمه است براى لقاء اللَّه، و اینکه امر شده است به حضرت ابراهیم که فریاد بزن تا بیایند پیش تو، براى اینکه راه راهى است که از طریق ولى اللَّه باید طى بشود، از طریق اولیاء اللَّه باید طى بشود، و حضرت ابراهیم- سلام اللَّه علیه- ولىّ وقت بود و ولىّ است براى همه نسل‌ ها، و رسول اکرم ولىّ اعظم‌ است و ولىّ است براى همه عالم، و از راه اینها باید رسید به آنجایى که باید رسید.

 

ابراهیم- علیه السلام- بعد از اینکه مراحلى را طى فرمود، آخرش فرمود، عرض کرد: وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذى‌ فَطَرَ السَّمواتِ وَ الْارْضَ[1] او وَجَّهْتُ وَجْهى‌ مى‌ گوید و براى رسول اکرم ثُمَّ دَنى‌ فَتَدلىَّ فَکانَ قابَ قَوْسَیْنِ اوْ ادْنى‌[2]  است و بین این دوتا فرق است، با اینکه هر دو در غایت کمال است.»

 

صحیفه امام؛ ج 18، ص 118-119.

 

1.سوره انعام، آیه 79:« من با ایمان خالص رو به سوى خدایى آورم که آفریننده آسمانها و زمین است.»

2. سوره نجم، آیه 8 و 9:« آن گاه نزدیک آمد و بر او نازل شد، (بدان نزدیکى که) با او به قدر دو کمان یا نزدیکتر از آن شد.»

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید