جی پلاس؛

علت عذرخواهی امام از بانوان تهرانی چه بود؟

امام خمینی در دوم اردیبهشت سال 58 پیامی خطاب به بانون جنوب شهر تهران صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در دوم اردیبهشت سال 58 در پیامی خطاب به بانوان جنوب شهر تهران از شرایط پیش آمده در دیدار با آنان عذرخواهی کردند. امام در این پیام، بانوان را پیشروان نهضت دانستند. متن پیام امام به شرح زیر است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

روز یکشنبه دوم اردیبهشت جمع کثیری از بانوان جنوب تهران برای دیدن اینجانب و کمک به خانه سازی به شهرستان قم آمدند؛ و موجب تشکر اینجانب را فراهم نمودند. و چون قبل از آنان جمعیت های دیگری نیز آمده بودند و مدتی من در پذیرایی از آنان خسته شده بودم، و زیادی جمعیت نیز باعث شد که نتوانم با بانوان محترم گفت و گویی کنم، لهذا از آنان معذرت می‌ خواهم.

 

من به همۀ اقشار ملت خصوصاً بانوان که سهمی بسزا در این نهضت مقدس دارند و داشتند علاقۀ متواضعانه دارم و بانوان را در این نهضت پیشقدم می‌ دانم؛ و کراراً گفته‌ ام که بانوان حق بیشتری بر اسلام دارند؛ و خصوص بانوان جنوب شهر تهران، انگیزۀ قیام اسلامی هستند، و راهنمای سایر اقشار. از خداوند تعالی سلامت و سعادت همگی [را] خواستار، امید [است] کمک های شایانی را که به خانه سازی نمودید مورد توجه خداوند تعالی و امام امت، ولی عصر ـ عجل‌ اللّه‌ فرجه ـ باشد. درود بر ملت معظم ایران و بر بانوان عظیم‌ الشأن.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 7، ص 96

دیدگاه تان را بنویسید