جی پلاس؛

درباره‌ ابراهیم

حاج محمد ابراهیم همت، فرمانده رشید لشکر 27 محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم در هفدهم اسفند ماه سال 62 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، محمد صادق درویشی در کانال "جنگ نوشته ها" درباره حاج محمد ابراهیم همت، فرمانده ای که دل ها را به تسخیر خود در آورده و همچنان نیز چنین است، اینگونه نوشته است:  

 

محمد ابراهیم همت؛ توی کوه‌ های کردستان جنگِ نامرد را بلد شد و بعد آمد در دشت خوزستان برای جنگ رخ‌به‌رخ و مردانه؛ اما در خیبر وقتی چندبار به طلاییه زد و نشد و زخم زبان‌ها شروع شد، تازه فهمید جنگ همه جا نامرد است.

 

کاظم رستگار وقتی با جمعی از فرماندهان تهرانی جلوی مدیریت جنگ سپاه؛ محسن رضایی قد علم کرد، محکم گفت: «اگر همت از معرکه خیبر بیرون می‌ آمد همان کاری را می‌ کرد که ما کردیم». بیراه هم نمی‌ گفت، چه آنکه قبل از شهادتش، یک بار جلوی فرمانده جدل کرد و بُراق شد و به گواه خود محسن رضایی چند روز حکم بازداشتی گرفت.

‌آخرش هم دل‌شکسته رفت.

 

عملیات خیبر گره خورده بود. فشار مى‌آوردند خط طلاییه شکسته شود. زیر آتش میگ‌هایى که جزیره را شخم مى‌ زدند، کسى نمانده بود خبر بیاورد. خودش رفت و از "سه‌راهى مرگ" عبور کرد. قبلش فقط گفت: «مثل اینکه خدا ما رو طلبیده». هفدهِ اسفند شصت‌ و دو، وسط جزیره مجنون در سه‌راهی مرگ بی‌سر افتاد و آرام گرفت.

 

صداش هست که به نیروهایش که در محاصره گیر افتاده بودند با گریه گفت: «بیسیم رو خاموش نکن، حرف بزنید، هرچی دوست دارید، بذارید صداتون رو بشنوم...»

شما بودید “ندیده” دلتنگش نمی‌شدید؟

 

دیدگاه تان را بنویسید