جی پلاس؛

آستان قدس رضوی و ماموریتی که امام به واعظ طبسی سپرد

امام خمینی در پانزدهم فروردین سال 59 حکمی خطاب به مرحوم واعظ طبسی صادر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در پانزدهم فروردین سال 59 مطابق با هجدهم جمادی الاول 1400 در حکمی خطاب به مرحوم آیت الله عباس واعظ طبسی، وی را به سرپرستی تولیت آستان قدس رضوی منصوب کرد. متن حکم امام در ادامه آمده است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب مستطاب حجت‌ الاسلام آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی ـ دامت افاضاته

نظر به سابقه‌ ای که جنابعالی در ادارۀ امور آستان مقدس حضرت ثامن‌ الائمه ـ صلوات‌ اللّه‌ و سلامه علیه و علی آبائه الطاهرین ـ دارید و اعتمادی که در این باره به جنابعالی می‌ باشد، به سمت تولیت آن آستانۀ مقدسه منصوب می‌ شوید تا با کمال جدیت و به طور دقیق از متعلقات آنجا خصوصاً کتابخانه و خزینه و محتویات ضریح مقدس و موقوفات و سایر متعلقات آن آستان مقدس محافظت کامل را بفرمایید و از حیف و میل و ضیاع اموال جلوگیری نمایید و حضرات خدام محترم نیز با جنابعالی در این امر لازم تشریک مساعی خواهند نمود.

 

و آنچه لازم به تذکر است این مطلب می‌ باشد که هیچ یک از نهادهای جمهوری اسلامی مانند جهاد سازندگی و همچنین وزارت ارشاد ملی و یا اشخاص عادی، حق دخالت در موقوفات و سایر متعلقات آستان قدس را ندارد. از خدای تعالی موفقیت همگان را در انجام وظایف الهی مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌ و برکاته.

18 جمادی‌الاولی 1400 / 15 فروردین ماه 59

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 12، ص 224

 

دیدگاه تان را بنویسید