جی پلاس؛

مسئولیت مهمی که امام به آیت الله جنتی سپرد

امام خمینی در چهاردهم فروردین سال ۶۸، حکمی خطاب به آیت الله جنتی صادر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در چهاردهم فروردین سال ۶۸ در حکمی، آیت الله احمد جنتی را به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند. متن حکم امام به شرح زیر است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب حجت‌ الاسلام آقای حاج شیخ احمد جنتی ـ دامت افاضاته

به دنبال درخواست اعضای محترم و بزرگوار شورای عالی سازمان تبلیغات مبنی بر اینکه برای پیشبرد بهترِ کار، شخصی از طرف اینجانب به تنهایی مسئول آن سازمان گردد، جنابعالی را به مدیریت و ریاست آن سازمان منصوب می‌ نمایم.

 

روشن است شما که از افراد متدین خوب و با سابقۀ طولانی در مبارزات می‌ باشید و عمری را در حوزه‌ های علمیه سپری کرده‌ اید، می‌ توانید خدمات ارزنده‌ ای به اسلام و انقلاب بنمایید.

 

امیدوارم با تلاش پیگیر و با استفاده از همۀ نیروهای مؤمن به انقلاب و اسلام از عهدۀ این مهم برآیید. تبلیغات، که همان شناساندن خوبی ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدیها و نشان دادن راه گریز و منع از آن است، از اصول بسیار مهم اسلام عزیز است.

 

ان‌شاءاللّه‌ در محدودۀ توان تان نقاط کور و مجهول را برای مردم شریف ایران و جهان اسلام باز و روشن نمایید؛ و چهارچوب اسلام ناب محمدی، که ترسیم قهر و خشم و کینۀ مقدس و انقلابی علیه سرمایه‌ داری غرب و کمونیسم متجاوز شرق است، و نیز راه مبارزه علیه ریا و حیله و خدعه را به مردم و بخصوص جوانان سلحشورمان نشان دهید.

 

این مسئله که نظام در اهداف خود جدی است و با هیچ‌ کس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزش های اسلامی با هر کس در هر موقعیت قاطعانه برخورد می‌ نماید، بایدبه عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر برای تمامی دست‌اندرکاران و مردم تبلیغ گردد.

 

توفیق جنابعالی و اعضای معزّز و محترم شورایعالی سازمان تبلیغات اسلامی و تمامی افراد آن سازمان را از خداوند متعال خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌.

14/1/68

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۲۱، ص ۳۳۹

دیدگاه تان را بنویسید