قیمت رسمی هر شانه تخم مرغ: 43 هزارتومان/ وعده برخورد با محتکران

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران تاکید کرد که با توجه به قیمت تمام شده تولید تخم مرغ و شرایطی که برای تولید وجود دارد قیمت هر شانه تخم مرغ نباید بیشتر از ۴۳ هزار تومان باشد و هر قیمتی بالاتر از این رقم، گرانفروشی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با تاکید براینکه با محتکران تخم‌مرغ در تهران برخورد می‌ شود گفت: افزایش قیمت تخم مرغ در بازار ناشی از ضعف شبکه نظارت بوده و این شبکه باید آن را کنترل و مدیریت کند.

رضا سالمی در گفتگویی رسانه ای خواستار برخورد جدی سیستم‌های نظارتی با گرانفروشان تخم مرغ شد و اظهار داشت: تخم مرغ به اندازه کافی تأمین شده و در حال عرضه است.

وی ادامه داد: با اینکه با افزایش تقاضا مواجه هستیم در هیچ نقطه‌ای مغازه‌ای را پیدا نمی‌کنید که در آنجا تخم مرغ کم باشد یا نباشد.

سالمی با بیان اینکه برخی از اصناف از شرایط بوجود آمده سوءاستفاده کرده و در حال گرانفروشی هستند اضافه کرد: به دلیل اینکه عرضه این محصول به اندازه نیاز انجام می‌شود، کاهش قیمت پیش بینی میشد.

۵۵۰ تن تخم مرغ روزانه در تهران مصرف می شود

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه نیاز روزانه تهران در پیک مصرف حدود۵۵۰ تن است، گفت: ۲۷۰ تن از این میزان در داخل استان تولید می‌شود و مابقی آن نیز از استان‌های قزوین، قم، خراسان رضوی و البرز وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد:ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از محل ذخایر خود روزانه ۱۰۰ تن تخم مرغ در تهران توزیع می‌کند تا هیچ گونه کمبودی وجود نداشته باشد.

سالمی با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و احتکار تخم مرغ از سوی برخی تولید کنندگان  توضیح داد:  در حال حاضر هوا خنک است  و دمای نگهداری تخم مرغ دمای محیط است و بنابراین شرایط برای احتکار فراهم است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران درباره اینکه تخم مرغ را تا چه مدت می‌توان نگهداشت اضافه کرد: این محصول تقریباً یک ماه تاریخ مصرف دارد اما بین دو تا سه ماه نیز قابلیت نگهداری برای آن وجود دارد.

قیمت هر شانه تخم مرغ نباید بیشتر از ۴۳ هزار تومان باشد

وی تاکید کرد که با توجه به قیمت تمام شده تولید تخم مرغ و شرایطی که برای تولید وجود دارد قیمت هر شانه تخم مرغ نباید بیشتر از ۴۳ هزار تومان باشد و هر قیمتی بالاتر از این رقم، گرانفروشی است.

این مقام مسئول، خواستار ورود جدی دستگاه‌های نظارتی به این حوزه شد و همچنین از مردم خواست: هرگونه گرانفروشی را به دستگاه‌های نظارتی به شماره تماس ۱۲۴ اعلام کنند./ ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید