جی پلاس؛

متنی مهم از امام به آل شبیر خاقانی که توطئه ها را در هم شکست

امام خمینی در دوم فروردین سال 58 نامه ای مهم خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر آل شبیر خاقانی نوشتند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در دوم فروردین سال 58 در نامه ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر آل شبیر خاقانی بر نفی گرایش های قومی میان مسلمین تاکید کردند. متن نامه امام در ادامه آمده است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

2 فروردین 58

حضرت حجت‌ الاسلام[1] و المسلمین آقای حاج شیخ محمدطاهر خاقانی ـ دامت برکاته

پس از اهدای سلام و تحیت؛ اینجانب از زحمات جنابعالی در آن نواحی که از حساس ترین نواحی است متشکرم. جنابعالی می‌ دانید که در اسلام عزیز هیچ مسائل طایفی مطرح نیست و مسلمین همه با هم برادر و ید واحده هستند بر ماسوای خود. من از زمزمه‌ هایی که در بعض نواحی کشور در کار است برای شکاف بین طوایف مسلمین، بسیار متأسف و متأثرم. ما برادران عرب را به جان و دل خواهان، و آنان را از خود و خود را از آنان می‌ دانیم. اسلام عزیز از برکات عظیم رسول اکرم ـ صلی‌ اللّه‌ علیه و آله ـ است که فخر عالَم و از مکۀ مکرمه ظهور فرموده‌ اند؛ و ما از این جهت به ملت عرب احترام بسیار عظیم قائل هستیم.

 

اسلام امر فرموده که مسلمین از هر طایفه‌ ای هستند برادرند؛ عرب و عجم و کُرد و ترک و فارس و غیر آن مطرح نیست؛ تمام طوایف در اسلام و جمهوری اسلامی به حقوق حقۀ خود خواهند رسید.

 

جنابعالی به برادران عزیز عرب و عجم آن ناحیه از قِبَل اینجانب سلام و تحیت وافر برسانید. من خدمتگزار ملت هستم؛ و این چند روز آخر عمر را وقف خدمت به برادران اسلامی خود نمودم. از خداوند تعالی وحدت کلمه و ایمان راسخ همه را خواستارم، و از جنابعالی متشکرم. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌ و برکاته.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

1 ـ در نسخۀ دستخط امام خمینی در بالای کلمه «حجت‌ الاسلام» کلمۀ «آیت‌ اللّه‌» نیز درج شده است. 

 

صحیفه امام؛ ج 6، ص 403-404

 

دیدگاه تان را بنویسید