سهام استقلال و پرسپولیس آماده فروش شد/ نحوه خرید سهام سرخابی و توضیح در مورد بدهی و دارایی های دو باشگاه

قربانزاده گفت: سهامدارانی که قصد خرید سهام سرخابی‌ها را دارند با کارگزاران خود تماس بگیرند و اگر کد سهامداری ندارند آن را دریافت کنند مکاتبات امروز و فردا با کارگزاری‌ها ادامه خواهد داشت و فرآیند آن را توضیح می دهیم، برای دریافت سهام کد بورسی و سجام بودن الزامی است و دو باشگاه استقلال با نماد استقلال ح و پرسپولیس با نماد پرسپولیس ح (حق تقدم) در تابلو فرابورس نمایش داده می شوند، بر این اساس حداکثر سهامی که به حقوق سهامدار تعلق می گیرد ۳۰۰ هزار تومان است که بسته به تعداد متقاضیان و شرکت‌کنندگان متغیر خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: فردا 15 اسفند‌ماه همزمان با میلاد امام حسین (ع)‌ حق تقدم سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس به هواداران و مردم واگذار می‌شود.

نشست خبری آغاز واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال به مردم با حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی مدیرعامل فرابورس و مدیران عامل سرخابی ها در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این مراسم ‌حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، با اشاره به اینکه روز 15 اسفند و سوم شعبان همزمان با میلاد امام حسین علیه السلام حق تقدم سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس به هواداران و مردم واگذار می‌شود، اظهار داشت: سالیان سال است که مردم منتظر این اقدام هستند که با مشارکت مردم و مدیریت حرفه‌ای این دو باشگاه به جایگاه شایسته برسد، این دو باشگاه میراث ورزشی کشور هستند که میلیون‌ها هوادار دارند وظیفه مسئولان در وزارت امور اقتصادی و وزارت ورزش و هواداری میلیون‌ها هوادار سنگین‌تر می‌شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های گذشته صورت گرفته تصریح کرد: در سه ماه اخیر ستاد هماهنگی برای واگذاری سرخابی‌ها تشکیل شد که با حضور مدیران عامل دو باشگاه و عوامل مجموعه وزارت اقتصاد و وزارت ورزش و  مدیرعامل فرابورس بود تشکیل شد که وظیفه اصلی آن رفع مشکلات، اصلاح ساختار، تعیین تکلیف بدهی، مطرح کسب و کار و درآمدزایی مسائل مربوط به دارایی ها املاک و اموال غیرمنقول است.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه سرخابی ها حائز حضور در فرابورس شدند، گفت: امیدواریم سال‌ آینده نتیجه در میدان ورزش و اقتصاد مشخص شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: مهمترین دستاوردهای اقدامات صورت گرفته شفافیت بود که صورت های مالی حسابرسی شده و اسنادی که این دو باشگاه در کدال بارگذاری کردن را می‌توانید ملاحظه کنید، تا دیر وقت شب گذشته هر باشگاه چهل سند در سایت کدال بارگذاری کرده است.

 

* تفاوت ارزش‌گذاری انجام شده دو باشگاه

قربانزاده در ادامه نشست در مورد تفاوت ارزش‌گذاری انجام شده دو باشگاه اظهار داشت: برای ارزش‌گذاری قوانین و مقرراتی طبق آیین‌نامه‌ای قیمت‌گذاری وجود دارد، شرکت‌هایی که طی سه سال گذشته سودده نیستند ارزش روز خالص دارایی‌های آنها توسط کارشناس رسمی دادگستری مشخص می‌شود، براساس اسناد و مدارک درآمدزایی معطوف به برند است‌، پس از آن ارزش گذاری به هیئت واگذاری ارائه می‌شود و مبانی آن بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: کارشناسان رسمی دادگستری دو باشگاه اعلام کردند که مبانی یکسانی داشتند آنچه اتفاق افتاده نظر کارشناسی است و ما نیز مبانی را به دقت بررسی کردیم که یکسان باشد و این مسئله انجام شده است، چندین جلسه برای ارزش‌گذاری برگزار شد و باید بدانید که اولین بار است ارزش گذاری نشان در کشور انجام می‌شود. افزایش دارایی ۱۶ هزار متر مترمربع کمپ مرحوم حجازی مطالبه استقلال است که به دلیل عدم احراز مالکیت قطعی، محاسبه نشده است.

قربان‌زاده ادامه داد: قرار بود کل باشگاه ها در قالب تعاونی عرضه شوند چون مدل مالک - هواداری بوده و هوادار حق عضویت می‌دهد که بخشی از درآمد باشگاه از این محل است، بررسی کردیم که تبعاتی دارد به همین دلیل شرکت سهامی عام جایگزین شد، تعاونی‌ها در عرضه بلوکی می توانند خرید کنند البته باید اهلیت و صلاحیت خریداران سنجیده شود.

 

* جزئیات بدهی‌های مالیاتی سرخابی‌ها

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه عنوان کرد: در مورد مالیات به این دو باشگاه ظلم شده است زیرا از مالیات معاف بودند اما به دلیل آن که اظهارنامه مالیاتی نداده اند مشمول مالیات شدند بنابراین با انضباط مالی و شفافیت چنین اتفاقی هرگز در آینده نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: در این رابطه جلسه‌ای با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امروز مالیاتی برگزار و بدهی مالیاتی آنها تعیین تکلیف شد بخشی از این بدهی غیر قابل بخشش و بخشی نیز قابل بخشش است، بدهی قابل بخشش‌ توسط هیئت ذیل ماده ۲۵۱ قانون مالیات‌های مستقیم بررسی و رسیدگی می‌شود، بدهی مشمول بخشش ۲۰۰ میلیارد تومان است و بدهی غیر قابل بخشش خیلی پایین‌تر است و این اتفاق در ماه‌های آتی می‌افتد، امکان دارد پیشنهادی به سران قوا ارسال‌ شود تا آن بخش از بدهی‌های غیرقابل بخشش بررسی شود تا از زیان انباشته آنها حذف شود.

قربان‌زاده در مورد ارائه سهام به پیشکسوتان گفت: طبق قانون ۵ درصد سهام ترجیحی را به کارکنان می‌توان واگذار کرد که البته تا ۱۰ درصد قابلیت افزایش است پیشنهادی برای واگذاری سهام به پیشکسوتان ارائه شده و ما نیز آن را دنبال می‌کنیم و ادامه می‌دهیم تا به نتیجه برسد.

 

* ریالی از پول خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس‌ به خزانه دولت نمی‌رود

قربان زاده تاکید کرد: ریالی از پول خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که قرار است مردم فردا آن را بخرند به خزانه دولت نمی‌رود و صرفاً برای اصلاح ساختار و تامین منابع مالی باشگاه ها خواهد بود.

 

 

* نحوه خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد نحوه خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: سهامدارانی که قصد خرید سهام سرخابی‌ها را دارند با کارگزاران خود تماس بگیرند و اگر کد سهامداری ندارند آن را دریافت کنند مکاتبات امروز و فردا با کارگزاری‌ها ادامه خواهد داشت و فرآیند آن را توضیح می دهیم، برای دریافت سهام کد بورسی و سجام بودن الزامی است و دو باشگاه استقلال با نماد استقلال ح و پرسپولیس با نماد پرسپولیس ح (حق تقدم) در تابلو فرابورس نمایش داده می شوند، بر این اساس حداکثر سهامی که به حقوق سهامدار تعلق می گیرد ۳۰۰ هزار تومان است که بسته به تعداد متقاضیان و شرکت‌کنندگان متغیر خواهد بود.

 

 

* پایان مدیریت دولتی بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا شهریور 1401

قربانزاده گفت: تا شهریور ماه سال آینده کنترل و مدیریت دولتی بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تمام می شود و سهم دولت زیر ۵۰ درصد می رسد.

 

 

آجورلو: برای گرفتن حق و حقوقمان یقه پاره می کنیم/ فردا پایان خط فقر فوتبال ماست

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت:اگر دو باشگاه به مردم واگذار شوند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و دیگر مردم صندلی ورزشگاهی که برای خودشان است نمی‌شکنند.

مصطفی آجورلو در نشست خبری آغاز واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به مردم اظهار داشت: در این ایام مبارک کار بزرگ، انقلاب و جهادی که شاید تصور بود خواب و خیال و رویا است، به اقدام تبدیل شد. در ۱۵-۱۰ سال گذشته شنیده بودیم پایان سال، شش ماه یا یک سال دیگر استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شوند اما با تلاش دولت، رییس جمهور، خاندوزی، سجادی و قربان زاده این اتفاق افتاد. 

وی ادامه داد: این اقدام صورت نمی‌گرفت مگر با تصمیم دولت محترم و اقدامات شبانه روزی قربان زاده که در این ۳-۲ ماه پوست ما را کند تا کار به سرانجام برسد! این انقلاب در ورزش و فوتبال ایران بزرگ است. فوتبال حرفه ای را از ۲۲ سال پیش آغاز کردیم اما از فردا دو باشگاه وارد دروازه های حرفه ای می‌شوند و مردم صاحب استقلال و پرسپولیس خواهند شد. سال ۵۷ امام خمینی(ره) اعلام کرد باید کار مردم را مردم سپرد. می‌خواهیم خانه شیشه ای درست کنیم و نمی‌خواهیم پنهان شویم. 

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: می‌خواهیم همه بدانند چه عملیات مالی را می‌خواهیم انجام بدهیم. این کار بزرگ تولید ثروت می‌کند و می‌خواهیم از معدن فوتبال پول تولید کنیم. این اقدام شدنی است. وقتی مردم کنار ما نبودند در این چند سال حق ما را تضییع کردند. یکی از آنها صدا و سیما است. منصفانه نیست آنها دارا باشند و ما در تنگدستی و بی‌پولی باشیم. از ۵-۴ ماه قبل گفتیم پول تبلیغات، موضوع و محتوا برای ما است اما آن را نمی‌دانند اما امروز پایان این مسائل است با مردم و در بورس حق تضییع شده خود را می‌گیریم.

آجورلو عنوان کرد: از همه به ویژه  آقای رئیسی که تصمیم به چنین کاری گرفت تشکر می‌کنم. همیشه می‌ترساندند که این بحث امنیتی است و واگذاری استقلال و پرسپولیس به مردم امنیتی می شود اما اگر دو باشگاه به مردم واگذار شوند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و دیگر مردم صندلی ورزشگاهی که برای خودشان است نمی‌شکنند. فردا آغاز یک اتفاق بزرگ در فوتبال حرفه ای ایران است. تا روز گذشته و امروز می‌گفتیم فوتبال حرفه ای اما فردا آغاز این کار است‌. مردم صاحب باشگاه‌هایی می‌شوند که برای آنها است و در سرما و گرما حامی اش بودند‌. در سفر اخیر به خراسان دیدم دخترها و پسرهایی که با گریه خواسته هایشان را طلب می‌کنند. بدهکار مردم هستیم و امیدوارم مردم سهامداران باشگاه بزرگ استقلال شوند‌‌. 

وی تاکید کرد: من یک بار هم گفتم، اگر ما 35 میلیون نفر هوادار یک تیم داریم ولی این موضوع را فریاند اقتصادی چند میلیاردی نبینیم، اگر این را در قالب هر نفر هزار تومان ببینیم حدود 17/5 هزار میلیارد قیمت اقتصادی در می‌آید. در مورد قیمت استقلال و پرسپولیس نمی‌خواستیم بازی خراب شود بلکه می‌خواستیم این بازی انجام شود. هر چند در قیمت کلان آسیب دیدیم چون ملک دبی، باشگاه ایرانیان، باشگاه ترکیه، زمین تنیس، ساختمان مرکزی اداره کل استان تهران، استقلال جنوب و بیش از 50 مجموعه دیگر را ندیده‌اند، اما بعدا این املاک را اضافه می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک وارد چالشی جدی خواهیم شد چون من پخش زنده و  شبکه استقلال را دنبال نکردم، قول دادم این مسائل را دنبال کنم.وقتی ما شبکه می زنیم و می‌توانیم پول در بیاوریم یعنی شما حق ما را ضایع می‌کنید. تلاش ما این است که بر اساسا عقلانیت، و گفتمان کار را پیش ببریم. به یکی از مسئولان گفت کارهایی که کردید چه شد که ما هم همان را دنبال کنیم؟ آیا یقه خودتان را پاره کردید که داد بزنید؟باید بگویم ما در جایی هستیم که برای حق و حقوقمان حتما یقه پاره می‌کنیم و پولمان را در صندوق‌هایی که ذخیره شده برداشت می‌کنیم.

به نظر می‌رسد ساختمان‌های استقلال و پرسپولیس به فدراسیون تعلق دارد، آیا همه اعضای مجمع با واگذاری این ساختمان‌ها موافق هستند.آجورلو در پاسخ به این سوال گفت: واقعیت این است که وقتی وارد باشگاه استقلال شدم تابلویی دیدم که نوشته شده بود اینجا توسط رئیس فدراسیون هبه یا واگذار شده است. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در مجمع خودشان تصویب می‌کنند که تکلیف این ساختمان مشخص شود. حقیقتا آنقدر طلبکار داریم که ممکن است آن ساختمان و میز و صندلی‌اش را توقیف کنند به همین جهت ما ساختمان را واگذار نکردیم که توقیف نشود و در آینده در اختیار ما باشد.

وی در مورد اقدامات استقلال برای بازپس گیری برخی اموال این باشگاه، گفت: استقلال پتانسیل زیادی دارد که امروز دست دیگران است.  نمی‌شود یک شبه همه کارها را انجام داد. با ساختارسازی و سازماندهی اتفاق بزرگی می‌افتد. واگذاری سهام انقلاب عظیمی خواهد بود و مردم که صاحبان این اموال هستند بهتر می‌توانند حق خود را از صدا و سیما که در زمین ما پول مان را برمی‌دارد و هم اموالی که ۴۰ سال است در اختیار دیگران هست، بگیرند.

مدیرعامل باشگاه استقلال عنوان کرد: مسئولان محترم دولت خیلی می‌توانند کمک کنند. زمانی ما توپ و فوتبال بازی می‌کردیم اما امروز دو بنگاه بزرگ اقتصادی با پایه ۴۰ میلیون جمعیت هستیم که هیچ شرکتی در ایران مثل آن نیست. امروز خوش قول تر، قدرتمند تر و شاداب تر کار می‌کنیم. نمی‌شود ملکی در بهارستان که استان تهران در آن جا می‌شود داشته باشیم اما من در ساختمان ۴-۳ طبقه بنشینم. نمی‌گویم این ساختمان صدقه است اما می‌گویم هبه. تازه آن را هم می‌گویند باید ببینم مجمع چه می‌گوید. نیازی به صدقه نداریم و حاضر نیستیم دست مان را دراز کرده و از کسی پول طلب کنیم. مال خودمان را می‌خواهیم.

آجورلو ادامه داد: من به عنوان نماینده همه مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره سال های گذشته حرف می‌زنم. این اقدام برای آنها هم است. هیچکس اهلیت و شایستگی خرید سهام را ندارد بلکه اهلیت دارند در این موضوع بزرگ شرکت کنند. بحث سوم انضباط مالی است. به هیچ وجه قائل نیستیم کاری انجام بدهیم که مردم ندانند. در یک اتاق شیشه ای هستیم.

آجرلو ادامه داد: فوتبال ایران باید در قاب حرفه‌ای قرار بگیرد و این اتفاق ما را به جایی می‌برد که در قاب فوتبال حرفه‌ای قرار بگیریم. در قاب فوتبال حرفه‌ای اقتصاد وجود دارد و اقتصاد در این قاب با مشارکت هواداری و سهامداران معنادار خواهد شد. این موضوع ما را به فعالیت اقتصادی جانبی هم می‌رساند. در ماه‌های اخیر بارها تکرار کردم که باید زندگی روزمره مردم با باشگاه گره بخورد.

وی اضافه کرد: همه ما یک گوشی همراه دستمان گرفته‌ایم و در طول ماه با آن حساب و کتاب می‌کنیم. از جایی پولی را به شرکت‌های مخابراتی می‌دهیم. زندگی روزمره ما مواردی مثل مسافرت رفتن، اینترنت خریدن و... دارد. همه این مسائل می‌تواند ما را به بنگاه اقتصادی و شرایط بزرگتری تجربه کند. این دنیا با سهام هواداری و اقتصاد معنا پیدا خواهد کرد و اقتصاد آسمانی را در زمین شکل می‌دهد. 

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: هفته گذشته با مجموعه برند لوازم بهداشتی و عطر ادکلن قرارداد بستم. همچنین می‌خواهیم با شرکتی که اقلام زندگی مردم را تأمین می‌کند قرارداد ببنیدم. فردا ساعت 10 صبح هم با شرکت دیگری قرار داریم که اقلام زندگی مردم را دارد. این مسائل اقتصادی با سهامداران ما مشارکت خواهد شد. چنین کارهایی در بارسلونا و رئال مادرید و باشگاه‌های بزرگ اروپایی انجام شده است. در نزدیک خود ما هم تیم‌های ترکیه‌ای چنین کارهایی را انجام داده‌اند. این هدلینگ شفافیت فوتبال ما را نشان می‌دهد. می‌خواهیم امروز بکاریم تا آیندگان بهره ببرند. 

آجرلو در پایان صحبت‌هایش توضیح داد: بهترین چیز یاد خدا است. از همه خبرنگاران، جامعه ورزش و اهالی فوتبال می‌خواهم انقلاب بزرگ در حوزه ورزش فردا مصادف با میلاد امام حسین آغاز می‌شود را جدی بگیرند. این انقلاب پایان خط فقر فوتبال ما است و دیگر دستمان جلوی کسی دراز نخواهیم کرد. به لطف خدا و کمک همه هواداران باشگاه سرافراز و دو ستاره استقلال که بهترین باشگاه آسیا است نیاز داریم این دو ستاره آخر نیست بلکه ابتدای ستاره‌هایی است که باشگاه استقلال قرار است دارایی خودش را با بازیکنان جهانی مشارکت بدهد. دیگر نباید اینگونه باشد که به عربستان برویم و از تیمی چهار یا سه گل بخوریم و سرافکنده برگردیم. دیگر نمی‌خواهیم از کسی برای جذب بازیکن صدقه بگیریم بلکه با پول و مشارکت خودمان در آسیا سرافرازی خواهیم کرد و ان‌شاءالله به ستاره‌های بیشتری می‌رسیم.

 

 

درویش: درآمد کنونی از صداوسیما در خور استقلال و پرسپولیس نیست/ دنبال سه دانگ دیگر باشگاه هستیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: کار خصوصی سازی سرخابی ها میسر نبود مگر با اصرار شخص قربان زاده و سایر مسولان خصوصی سازی و فرابورس.

رضا درویش در نشست خبری آغاز واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال به مردم اظهار داشت: ابتدا بابت تاخیرم عذرخواهی کرده و حلول ماه شعبان را تبریک می‌گویم. چندین بار گفتم شاید یک رویای حدود ۳۰ ساله به حقیقت می‌پیوندد. اولین بار  در مورد این بحث در سال ۶۸ مطالبی مطرح شد و تا چند ماه قبل بارها گفتند چند روز دیگر و چند ماه دیگر اما همه این موارد کلیشه ای بود اما این رویا و کار بزرگ و ملی فردا به حقیقت می‌پیوندد. این کار میسر نبود مگر به اصرار شخص قربان زاده و سایر مسئولان خصوصی سازی و فرابورس. تلاش شبانه روزی آنها برای من غیرقابل تصور بود.

وی ادامه داد: شاید برخی موارد به قربان زاده مربوط نمی شد اما با تمام وجود تلاش و همکاری کرد. در چند وقت اخیر بارها از من شنیده اید که صبح تا شب درگیر باز کردن پنجره بودیم اما با این کار چنین دغدغه ای از تیم ها رخت برمی‌بندد. این تیم ها به دلیل مشکلات موجود از مهم‌ترین جایگاهی که می‌توانستند قدرت‌نمایی کنند محروم شدند و این موضوع حذف از آسیا سبب سرخوردگی ۵۰-۴۰ میلیون هوادار می‌شود. جدا از بحث ورزشی هواداران شادابی خود را از دست می‌دهند و اگر بخواهیم از لحاظ اجتماعی و روان شناسی حساب کنیم، چند ده میلیارد اسیب زده شد. رفع مشکلات می‌تواند سبب شادابی اجتماع شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: امیدوارم با برنامه ریزی که از این به بعد صورت می گیرد دو تیم به جایگاه خود بازگردند و شاهد طراوت و شادابی در جامعه باشیم.

درویش در مورد مذاکره با صدا و سیما برای جلب درآمدهای بیشتر توضیح داد: جلسات مختلفی با صدا و سیما و محل های دیگر انجام دادیم تا درآمد بیشتری به ما اختصاص بدهد اما صدا و سیما گفت فلان مقدار را برای پخش مسابقات به وزارت ورزش ‌می‌دهند و این وزارتخانه بین رشته‌های مختلف تقسیم می‌کند و این درآمد درخور استقلال و پرسپولیس نیست. با این کار از این جیب به آن جیب می‌شود زیرا صدا و سیما دولتی است و باشگاه ها هم‌ دولتی هستند اما با واگذاری سهام، بخش خصوصی وارد چالش با صدا و سیما خواهد شد و این حق مسلم را با یک برنامه ریزی خاص دریافت خواهیم کرد. طبق نظرات مثبت سازمان صدا و سیما باب خوبی باز خواهد شد تا از این محل درآمد بیشتری به باشگاه ها برسد.

وی در خصوص بحث مالکیت ساختمان پرسپولیس عنوان کرد: سه دانگ از این ساختمان برای پرسپولیس و سه دانگ دیگر برای فدراسیون فوتبال بود. در این چند سال قرار شد سازمان لیگ از محل  درآمدی که باید به پرسپولیس می‌داد، پولی که فدراسیون برای ساختمان داد را کسر کرد اما این موضوع در اسناد عملیاتی نشده و همچنان سه دانگ ساختمان در اختیار فدراسیون فوتبال است. از طریق مجاری حقوقی کارها را انجام دادیم تا این سه دانگ هم به باشگاه بازگردد.

درویش در خصوص قیمت گذاری پرسپولیس و قیمت بیشتر نسبت به استقلال عنوان کرد: عمده قیمت دو باشگاه برای برند است و بدون برند ارزش آنچنانی ندارند. پرسپولیس از قبل خصوصی بود اما اساس برند استقلال دولتی محسوب می‌شد. ارزش برند ما در این قیمت گذاری مشخص است و براساس قیمت نفوذ است نه قیمت جامدات‌ اما مجتمع بزرگ بولینگ که از قبل انقلاب در شهر شهره است برای پرسپولیس بوده است. این در مقابل برند ارزش آنچنانی ندارد. امروز تبلیغی را به یک سلبریتی می دهند و براساس شهرت آن سلبریتی پول می‌دهند. 

وی ادامه داد : یک چهره احتمال دارد دو میلیارد پول بیاورد و چهره سرشناس تر دیگری ۲۰ میلیارد . قسمت آن شخص به دلیل ماشین مدل بالایش بالا نیست اما به دلیل طرفدار بیشتر داشتن ارزشیابی می‌شود. برند باشگاه پرسپولیس به حدی بالا است که اگر همه ملک ها را هم داشته باشد جای برند پر نمی‌شود. پرسپولیس بیشتر دیده می شود و بیشتر طرفدار دارد.

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: از راه‌های درآمدزایی باشگاه فروش لباس، تبلیغات دور زمین، پخش تلویزیونی و فضای جدید مجازی است . در یک ماه گذشته چندین باشگاه بزرگ برای عقد قرارداد در بحث فضای مجازی اعلام آمادگی کرده اند. طرح های درنظر گرفته شده نه تنها کفاف هزینه را می دهد بلکه با یک برنامه ریزی درست درآمدزایی خیلی خوبی هم دارد. 

وی ادامه داد: بیشتر عقب ماندگی مالی باشگاه ها به دلیل بدهی هایی است که از گذشته به آنها تحمیل شده است. شاید اگر این بدهی‌ها نبود، برای تامین مخارج فعلی مشکلی نداشتیم اما بدهی های قبلی شرایط را سخت کرده است‌.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: همه زحمات کشیده شده و طرح های گفته شده برای این است که از فردا فرابورس کار خود را آغاز کنند و این موضوع به شرطی میسر است که همه اهل قلم، رسانه و طرفدار دست به دست هم بدهند تا تیم را به ساحل نجات برسانند. باشگاه به تنهایی قادر نیست موانع را حل کرده و مشکلات را از سد راه بردارد. باشگاه پرسپولیس که امروز بهترین باشگاه در ایران است فقط با همدلی، تشریک مساعی و پشیتبانی تمام طرفداران فوتبال ایران به ویژه پرسپولیس می‌تواند در آسیا هم بهترین شود به جایگاهی که استحقاق دارد یعنی بهترین تیم آسیا برسد.

دیدگاه تان را بنویسید