اعلام قیمت انوع برنج و شکر تنظیم بازار + جدول

در ادامه طرح‌های جاری توزیع کالاهای اساسی (برنج و شکر) با هدف ثبات قیمت‌ها و حفظ آزامش بازار در ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۱، مجددا مقدار هفتاد هزار تن شکر سفید (سی هزار تن برای مصارف خانوار و ۴۰ هزار تن برای صنف و صنعت) و همچنین مقدار ۶۰ هزار تن برنج وارداتی در انواع هندی و تایلندی متناسب با موجودی انبارها برای عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار داده شده است که فرآیند اجرای آن به شرح ذیل برای استحضار و اقدام مقتضی اعلام می‌گردد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای از توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری برای اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

در متن نامه یزدان سیف به استانداران سراسر کشور آمده است:

احتراما در اجرای مصوبات جلسه تاریخ دوم اسفند ۱۴۰۰ قرارگاه امنیت غذایی و ابلاغیه‌های شماره ۱۴۰۰.۵۰۰.۷۹۲۸۷ و شماره ۱۴۰۰.۵۰.۷۹۲۸۶ تاریخ سوم اسفند ۱۴۰۰ معاون محترم توسعه بازرگانی وزارت متبوع، در ادامه طرح‌های جاری توزیع کالاهای اساسی (برنج و شکر) با هدف ثبات قیمت‌ها و حفظ آزامش بازار در ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۱، مجددا مقدار هفتاد هزار تن شکر سفید (سی هزار تن برای مصارف خانوار و ۴۰ هزار تن برای صنف و صنعت) و همچنین مقدار ۶۰ هزار تن برنج وارداتی در انواع هندی و تایلندی متناسب با موجودی انبارها برای عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار داده شده است که فرآیند اجرای آن به شرح ذیل برای استحضار و اقدام مقتضی اعلام می‌گردد.

 

قیمت برنج و شکر

 

۲_ تعیین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع کالاهای تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار می‌باشد تا از طریق شبکه‌های منتخب اعم از فرودشگاه‌های زنجیره‌ای – تعاونی‌های مصرف – اصناف منتخب _ مراکز عرضه مستقیم کالا – میادین میوه و تره‌بار و ... در سطح کشور توزیع گردد.

۳_ ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها، وظیفه تامین و تدارک برنج و شکر تخصیصی را به عهده خواهند داشت.

تبصره ۱: تخصیص برنج مربوط به استان‌های تولید کننده برنج شامل (گیلان و مازندران) با درخواست رئیس کارگروه تنظیم بازار استان انجام خواهد شد.

۴_ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان – بازرسان سازمان‌های جهاد کشاورزی استان _ سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران، مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر روند توزیع و رعایت قیمت فروش کالاهای موضوع طرح اقدام و در صورت بروز تخلف اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع ذیربط به عمل آورند.

۵_ مهلت جذب و توزیع کالاهای تخصیصی تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ است.

دیدگاه تان را بنویسید