مصرف لبنیات در دهک‌های پردرآمد و خانوار روستایی هم کم شده است

در سال 95 یک خانوار شهری پردرآمد 5 برابر یک خانوار کم درآمد لبنیات مصرف می‌کرد این در حالیست که این میزان مصرف در سال 99 به 3.7 رسیده است. این سخن به این معناست که در این سال‌ها 1.3 برابر کاهش مصرف لبنیات در خانوارهای پردرآمد شهری داشتیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: میزان مصرف محصولات لبنی در خانوارهای پردرآمد نیز در حد فاصل سال‌های 95 تا 99 روند کاهشی به خود گرفته است.

محمدرضا بنی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به کاهش مصرف لبنیات در خانوارهای ایرانی، گفت: مطابق با آخرین گزارش مرکز آمار ایران درباره میزان مصرف لبنیات در حد فاصل سال‌های 95 تا 99 نسبت مصرف محصولات لبنی در خانواده‌های شهری و روستایی کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال 95 یک خانوار شهری پردرآمد 5 برابر یک خانوار کم درآمد لبنیات مصرف می‌کرد این در حالیست که این میزان مصرف در سال 99 به 3.7 رسیده است. این سخن به این معناست که در این سال‌ها 1.3 برابر کاهش مصرف لبنیات در خانوارهای پردرآمد شهری داشتیم.

بنی‌طبا با بیان اینکه میزان مصرف لبنیات در خانوارهای روستایی نیز سیر نزولی پیدا کرده است، گفت: این نسبت در مناطق روستایی از 8.5 برابر در سال 95 به 6.2 برابر کاهش یافته است و خانوارهای روستایی پردرآمد نیز نسبت به دهک یک روستایی 2.3 برابر کاهش مصرف داشته‌اند. در حالیکه جامعه روستایی جزو تولیدکنندگان محصولات لبنی محسوب می‌شوند اما کاهش مصرف در بین آنها نیز ملموس‌ شده است.

دیدگاه تان را بنویسید