خورشیدی از سرپرستی تیم ملی فوتبال استعفا کرد

سرپرست جدید فدراسیون فوتبال استعفای مجتبی خورشیدی را از سرپرستی تیم ملی فوتبال ایران پذیرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از آن که در هفته قبل، اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به اتفاق آرا، شهاب الدین عزیزی خادم را از ریاست فدراسیون فوتبال عزل کردند، این انتظار می‌رفت که بسیاری از افرادی که همراه او به فدراسیون فوتبال آمده بودند کناره‌گیری کنند یا برکنار شوند که این اتفاق تاکنون برای بیش از 15 نفر رخ داده است.

تازه‌ترین اتفاق از این دست، استعفای مجتبی خورشیدی از سرپرستی تیم ملی فوتبال است که امروز رخ داد و میرشاد ماجدی، سرپرست جدید فدراسیون فوتبال هم آن را پذیرفت.

در متن نامه مجتبی خورشیدی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

«از دست و زبان که برآید کز عهده شکرش به درآید

به نام خدا

دوستان، همکاران، مربیان، اهالی فوتبال و رسانه های  محترم ورزشی

با سلام و آرزوی پیروزی و سرافرازی برای همگان

خداوند بلند مرتبه را شکر و سپاس می گویم که بر بنده منت نهاد مدت ۱۱ ماه به عنوان سرپرست در خدمت تیم ملی فوتبال ایران باشم.

در انجام این ماموریت مهم ،  الطاف فراوانی از طرف دوستان نازنین نصیب بنده شد که جای تشکر و قدردانی خالصانه دارد.

البته بدون در نظر گرفتن سوابق اینجانب، انتقادات بسیاری نیز با انتخاب من صورت پذیرفت؛ که باز هم وظیفه خود می‌دانم از این عزیزان منتقد هم تشکر ویژه‌ای داشته باشم چراکه انگیزه‌ام را برای ادامه کار ، جبران نقاط ضعف و اثبات خیلی چیزها فزونی بخشید و همینطوربرایم زمینه تمرین خویشتن داری را فراهم آورد.

در این مدت که افتخار فعالیت با عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رابرعهده داشتم، ده اردو برگزار کردیم که در هر مرحله حدود حدود ۶۰ نفر حضور داشتند. بنده تمام تلاش خود را کردم تا به عنوان مدیرتیم ملی اردوها را به بهترین شکل اداره و از لحاظ لجستیکی و پشتیبانی وظیفه‌ام را با وجود مشکلات مختلفی که وجود داشت با کمترین نقص انجام بدهم تا تیم ملی با آمادگی کامل مقابل رقبای قدرت‌مند خود قرار بگیرد.

لذا امیدوارم ملت شریف ایران،  بازیکنان قهرمان و افتخار آفرین تیم ملی ، بزرگان فوتبال ایران و پیشکسوتان عزیز که  همیشه خود را شاگرد کوچک آنها می دانم به بنده با توجه به نتایج بدست آمده نمره قبولی بدهند و جامعه فوتبال هم هر کم و کاستی که وجود داشت را بر ما ببخشد.

در نهایت اما خوشحالم با همکاری بی دریغ و شبانه روزی کادرفنی تیم ملی به ویژه سر مربی ارجمند جناب آقای دراگان اسکوچیچ، به همراه بازیکنان باغیرت، گروه پزشکی و ماساژورها، گروه رسانه، بچه های زحمتکش پشتیبانی، تدارکات و همکاران حراست فدراسیون، دپارتمان تیم‌های ملی و دپارتمان های امور بین الملل، تشریفات، روابط عمومی، مرکز ملی فوتبال و مدیریت فدراسیون فوتبال، توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم.

ابتدا مرحله سخت قبلی را باسربلندی پشت سر گذاشتیم و در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، با اقتدار کامل تیم ملی ایران صعودی تاریخی و سریع را رقم زد و شادی و شعف را به مردم شریف و فوتبال‌دوست هدیه داد. آن هم در روزگاری که تحریم‌های ظالمانه روزهای سختی را برای مردم ما به همراه آورده است.

خدا را شکر می‌کنیم که خنده را بر لبان ملت عزیز و نجیب ایران آوردیم. اکنون به گواهی آمار ها بی بدیلیِ شکلِ صعودِ تیم ملیِ ایران به مسابقاتِ جام جهانی چون روز بر همگان روشن است.

البته لازم به ذکراست که من خودم را  به جز یک سربازِ عاشق  وطن و دوستی همراه در کنارِ تک تکِ افرادی که در این مسیر، عاشقانه و دلسوزانه و غیرت‌مندانه زحمت کشیده‌اند نمی دانم و نخواهم دانست.‌

و هرگز تا همیشه به جز احساسِ افتخار و سرافرازی که هدیه‌ی این اتفاق به لطف خدا بود، چیزی در خاطراتم حمل نخواهم کرد و ادعای هیچ سهمی در این افتخار ملی نخواهم داشت.

بر خود واجب می‌دانم تا بدین طریق از همه عزیزان حاضر در اردوهای شبانه روزی تیم ملی که به بنده کمک کردند طلب بخشش و حلالیت کنم.

در پایان از پروردگار متعال برای سربلندی و موفقیت تیم ملی در ادامه رقابت های مقدماتی و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آرزوی سربلندی و موفقیت دارم.

و باز هم  شکر به درگاه خدای منان که این خداحافظی در روزگاری بود که دستِ کم حالِ تیمِ ملی فوتبال‌مان خوب است و امید به روزهای روشن و افتخار آفرینش‌ برای همه اهالی فوتبال متصوراست. آن هم برخلاف چند ماه قبل که فوتبال ملی در فضایی تاریک و در لبه پرتگاه قرار داشت.

بسیار و بسیار باد عمرِ این امیدها و آرزوها...

دوستدار شما؛

مجتبی خورشیدی

۴ اسفند ۱۴۰۰»

دیدگاه تان را بنویسید