سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز با سه فوتی + تصاویر و فیلم

روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز خبر داد و اعلام کرد: این هواپیمای جنگی در داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم سقوط کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز خبر داد و اعلام کرد: علت این سانحه در حال بررسی است.

 روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز خبر داد و اعلام کرد: این هواپیمای جنگی در داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم سقوط کرده است.

براساس این گزارش،  علت این سانحه در حال بررسی است و هنوز جزئیات کاملی از این سانحه اعلام نشده است.

این هواپیما متعلق به پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز است.

 

سقوط هواپیما در تبریز (2)

 

۳ فوتی در سانحه سقوط هواپیمای جنگی در تبریز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز گفت: هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده است که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.

دو نیروی هوانیروز و یک هم وطن در اتومبیل شخصی خود از تلفات این حادثه هستند.

خلبان احتمالا به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده ایجکت نکرده است و جان خود را فدا کرده است.

 

سقوط هواپیما در تبریز (1)

 

 جنگنده سقوط کرده در تبریز از نوع اف 5 است

روابط عمومی پایگاه دوم شکاری تبریز: صبح امروز دوشنبه، 2 اسفندماه، یک فروند هواپیمای جنگی در مقابل فرهنگسرای الغدیر تبریز سقوط کرد.

یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ دقایقی قبل در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر سقوط کرد.

این هواپیما که دقایقی قبل در فراز آسمان  تبریز پرواز می کرد، در یکی از محلات شمالغرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) و فرهنگسرای الغدیر (کشتارگاه قدیمی تبریز سقوط کرده و فعلا در محل حادثه در حال بررسی سایر موارد هستیم.

گفته می شود خلبان این جنگنده در محل حادثه به شهادت رسیده ولی این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است./ ایسنا

 

 

 فداکاری خلبان جنگنده نظامی سقوط کرده در تبریز

امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی؛ فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز: با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

 

تصویر دو خلبان شهید سانحه سقوط جنگنده

 

 تصویر دو خلبان شهید سانحه سقوط جنگنده 

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی: سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.

 

فوت یک شهروند تبریزی در حادثه امروز سقوط جنگنده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اثر سقوط جنگنده اف ۵ در داخل شهر تبریز علاوه بر ۲ خلبان یک شهروند نیز جان خود را از دست داد.

محمدباقر هنربر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بلافاصله پس از سقوط این هواپیمای جنگنده تمامی عوامل مدیریت بحران استانداری، آتش نشانی، اورژانس و سایر عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شده اند و هم اکنون عملیات اطفای حریق در حال انجام است.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات موجود، علاوه بر یک شهروند تبریزی ، صادق فلاحی و حنیفه‌زاد ۲ خلبان جنگنده نیز در محل حادثه به شهادت رسیده اند.

هنربر با بیان اینکه خلبان این جنگنده با فداکاری و رشادت تمام مانع از بروز حادثه وسیع در داخل شهر شده است، ادامه داد: در حالی که منطقه سقوط هواپیما یکی از مناطق حاشیه ای و پرجمعیت شهر است، خلبان با تبحر خاص خود و رشادت و دلاوری هر چه تمام تر مانع از سقوط در مناطق مسکونی شده و به گونه ای جنگنده را هدایت کرده است تا محل سقوط غیرمسکونی باشد.

صبح امروز  یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور بوده است.

بر اساس گزارش های اولیه هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.گفته می شود خلبان احتمالا به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده ایجکت نکرده و جان خود را فدا کرده است.

 

خلبانان جت آموزشی

 

ستاد نیروی هوایی ارتش علت سقوط جت آموزشی را بررسی می کند

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت شهادت خلبانان جت آموزشی اف ۵ و یکی از هموطنان اعلام کرد که علت سانحه توسط تیم‌های بررسی سانحه پایگاه شهید فکوری و ستاد نیروی هوایی ارتش در دست بررسی است.

دو تن از خلبانان رشید و شجاع نیروی هوایی ارتش در حین بازگشت از ماموریت آموزشی با هواپیمای اف۵ دچار سانحه شده و به شهادت رسیدند.

امیر سرتیپ دوم تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تایید این خبر گفت:  یک فروند هواپیمای اف ۵ آموزشی پایگاه شهید فکوری هنگام بازگشت از مأموریت آموزشی به علت اشکال فنی دچار سانحه شد و خلبانان این هواپیما که با اقدام شجاعانه و با نثار جان خود  مانع از سانحه بزرگتر شدند، به شهادت رسیدند.

بنابراین گزارش، خلبانان این هواپیمای آموزشی با وجود اینکه می توانستند از صندلی پران استفاده کرده و جان خود را نجات دهند، با ازخودگذشتگی و رشادت، هواپیما را به منطقه کم جمعیت هدایت کرده و مانع از سقوط هواپیما در منطقه‌ای پرجمعیت و پرتراکم شدند.

سرهنگ دوم صادق فلاحی از بهترین استاد خلبانان پایگاه شهید فکوری تبریز و سروان علیرضا حنیفه زاد از خلبانان جوان این پایگاه در این سانحه به شهادت رسیدند و همچنین یکی از هموطنان عزیزمان نیز جان خود را از دست داد.

 

تکمیل می شود....

حجم ویدیو: 5.63M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید