آیا تست کرونا رایگان است؟

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه ستاد مقابله با کرونا درباره رایگان بودن تست های کرونا برای مردم صحبت و مصوبی انجام نشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فقط افرادی که به سویه اومیکرون مبتلا شده باشند، می توانند 5 روز از مرخصی استفاده کنند.

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استعلاجی کارکنان در راستای ابتلا به اومیکرون در صورت تشخیص پزشک و یا داشتن تست PSR مثبت محقق می‌شود.

وی درباره عدم نبود تست های PSR تشخیص بیماری اومیکرون گفت: در صورتی که تست هایی برای تشخیص بیماری اومیکرون وجود نداشت و اگر پزشک تشخیص به ابتلای فرد به بیماری اومیکرون را داده باشد، مورد قبول است.

شیراوژن ادامه داد: فقط افرادی که به سویه اومیکرون مبتلا شده باشند، می‌توانند 5 روز از مرخصی استفاده کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: علائم بالینی اومیکرون با دیگر سویه ها متفاوت است و پزشک می‌تواند تشخیص دهد فرد به اومیکرون مبتلا شده است یا خیر.

 وی تصریح کرد: تجدید نظر درباره الزامات متناسب با رنگ بندی شهرها از سوی وزارت بهداشت اعلام‌ می‌شود.

شیراوژن در پاسخی به سوالی مبنی اینکه با توجه به تأکید رئیس جمهور برای رایگان شدن تست های کرونا، برنامه ای در ستاد وجود ندارد، گفت: بنده سخنگوی مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا هستم  و آن چیزی که در ستاد مصوب شد این بود که به طور مثال اگر فردی تشخیص پزشک و یا تست مثبت داشته باشد مرخصی برای او اعمال شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در جلسه ستاد مقابله با کرونا درباره رایگان بودن تست های کرونا برای مردم صحبت و مصوبی انجام نشد.

وی درباره بررسی رایگان شدن تست های کرونا برای مردم تصریح کرد: دستور جلسات را مجموعه های مختلف به جلسه ستاد کرونا می آورند و دستور جلسه آتی را باید از دبیرخانه سوال شود و ما دسترسی به آن نداریم.

 

منبع: برنا

دیدگاه تان را بنویسید