کرونا در همه استان ها صعودی است/ بستری شدن 143 هزار نفر در بیمارستان در یک هفته/ بیشترین مرگ و میر در کدام استان هاست؟ + نمودار

بسیاری از شهرهای کشور با افزایش موارد بستری مواجه‌اند و براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هم‌اکنون 247 شهرستان ازجمله تهران در وضعیت قرمز، 112 شهرستان در وضعیت نارنجی، 89 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و دیگر هیچ منطقه‌ای وضعیت آبی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در هفته سوم بهمن ۱۴۰۰، مصادف با هفته ۱۰۳ همه‌گیری کرونا، در همه استان‌های کشور روند صعودی بستری کرونا مشاهده می‌شود،  همچنین در این هفته در کشور ۱۴۳۹۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌ها بستری و ۴۷۰ نفر هم جان خود را از دست دادند.

در هفته سوم بهمن، استان‌های یزد، قم، مرکزی و خراسان جنوبی، بالاترین میزان مرگ ناشی از کووید - 19 را به‌خود اختصاص دادند.

 

کرونا در همه استان ها صعودی است

 

سویه اومیکرون کرونا، اواخر آذر وارد ایران شد اما با گذشت کمتر از 2ماه نه خیال فروکش کردن دارد و نه کم کردن قدرت سرایت و انتقال. در هفته 103شیوع کرونا در کشور و در ششمین پیک موسوم به اومیکرون، براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هنوز موارد بستری و فوت به قله و رکوردهای ثبت شده در پیک‌های قبلی نرسیده، اما سویه اخیر تنها در یک هفته آمارهای بستری و فوت را در بسیاری از استان‌ها چندین برابر کرده است. به‌طوری که موارد بستری از 6706نفر در هفته دوم بهمن به 14392نفر در هفته سوم رسیده‌ و در برخی استان‌ها ازجمله خراسان جنوبی، یزد و آذربایجان شرقی به‌زودی رکورد پیک‌های قبلی برای بیماران نیازمند بستری شکسته می‌شود.

بررسی‌های کشوری نشان می‌دهد که در هفته سوم بهمن از هر 100هزار نفر در کشور به‌طور میانگین 17.31درصد بیماران نیازمند بستری شدند و بیشترین موارد بستری به‌ترتیب در خراسان جنوبی (41.41درصد)، یزد (37.24درصد)، مازندران (35.49درصد)، قم (35.42درصد) وجود داشته است.

همچنین آمارهای کشوری حاکی از آن است که در هفته سوم بهمن از هر یک میلیون نفر 5.65درصد جان خود را از دست دادند و این عدد از 204نفر (در هفته دوم) به 470نفر رسید.

بیشترین فوت هم در یزد، قم، مرکزی و خراسان جنوبی ثبت شد. استان‌هایی ازجمله مرکزی، کرمان، گلستان، البرز، خوزستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان هم افزایش 3تا 7برابری فوتی را ثبت کردند.

موارد مراجعه سرپایی مثبت هم در 3هفته اخیر روند صعودی داشت و با جهش 2برابری در هفته سوم بهمن به 231519نفر رسید.

بسیاری از شهرهای کشور با افزایش موارد بستری مواجه‌اند و براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هم‌اکنون 247 شهرستان ازجمله تهران در وضعیت قرمز، 112 شهرستان در وضعیت نارنجی، 89 شهرستان در وضعیت زرد  قرار دارند و دیگر هیچ منطقه‌ای وضعیت آبی ندارد.

این در حالی است که علی دهقان منشادی، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) از 8برابر شدن آمار مراجعات به این مرکز درمانی نسبت به 2هفته قبل خبر می‌دهد و به فارس گفت: «تعداد موارد بستری هم 6برابر افزایش داشته است. بر این اساس درمانگاه سرپایی فعال‌تر شد و تعداد بخش‌های بستری کرونا هم افزایش یافته است. » به‌گفته  او، در گذشته 35درصد بیماران مبتلا به‌گونه دلتا بستری می‌شدند اما امروز 10درصد مبتلایان به اومیکرون نیازمند بستری هستند اما این موضوع که اعلام می‌شود کشندگی اومیکرون کمتر است، نباید منجر به عادی‌انگاری شود. 

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت هم روز گذشته، با تأکید بر اینکه در اواسط موج ششم هستیم و هم‌اکنون بهترین کار کامل کردن واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌هاست، در جمع خبرنگاران گفت: «تا 2 یا 3 هفته آینده وضعیت به همین شدت ادامه پیدا می‌کند. بنابراین بهترین کاری که باید انجام شود، کامل کردن واکسیناسیون است که دو دوز و بعد هم دوز سوم را تزریق کنند.» او  اعلام کرد: « احتمالا ستاد ملی کرونا امروز (شنبه)، تصمیمات مهمی را خواهد گرفت که به مردم اعلام می‌کنیم.» 

 

کرونا در همه استان ها صعودی است

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران و همشهری

دیدگاه تان را بنویسید