افزایش 25 درصدی حقوق پرستاران در صورت اجرای قانون تعرفه‌گذاری/ درخواست اجرای فوق‌العاده خاص پرستارها در مجلس/ وزارت بهداشت خواستار تبدیل وضعیت همه نیروهای شرکتی، قراردادی، طرحی و 89 روزه

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: کارهای نرم افزاری و سخت افزاری اجرای قانون تعرفه‌گذاری در شرف عملیاتی شدن است. پیش بینی می‌شود. اگر روند پذیرش بیماران مشابه سال ۹۸ باشد؛ به طور متوسط ۲۰ تا ۲۵ درصد به درآمد پرستاران اضافه می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوق پرستاران با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، درخواست تبدیل وضعیت همه نیروهای شرکتی، طرحی، قراردادی و ۸۹ روزه در ستاد کرونا، ارجاع درخواست فوق العاده خاص پرستاران به مجلس و پیگیری بیمه شدن تعرفه خدمات هوم کر خبر داد.

«عباس عبادی»، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: موضوع اصلی در اجرایی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، دستیابی به هویت حرفه‌ای و استقلال مالی است. حرفه‌ای که به لحاظ مالی استقلال نداشته باشد رشد بسیار کندی خواهد داشت. 

وی ادامه داد: ۱۴ سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد. مقام معظم رهبری در سال ۹۹ درباره اجرای این قانون تاکید کردند. تکرار فرمایش ایشان در سال ۱۴۰۰ انرژی و توان زیادی به ما برای هرچه سریعتر اجرا شدن این قانون داد. بر این اساس قول اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری را از ابتدای زمستان داده‌ایم و به اجرای این قول پایبند هستیم. 

افزایش ۲۵ درصدی حقوق پرستاران

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: کارهای نرم افزاری و سخت افزاری اجرای قانون تعرفه‌گذاری در شرف عملیاتی شدن است. پیش بینی می‌شود. اگر روند پذیرش بیماران مشابه سال ۹۸ باشد؛ به طور متوسط ۲۰ تا ۲۵ درصد به درآمد پرستاران اضافه می‌شود. 

عبادی گفت: این قانون برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و ممکن است در آغاز کار اشکالاتی در مسیر اجرای آن وجود داشته باشد، بنابر این نباید خودزنی کنیم. خودزنی و اتهام زدن در داخل صنف پرستاری به ضرر همه است. قدرت حرفه پرستاری در جمع بودن است، برای اینکه جمعیت بیشتری داشته باشیم باید با صنوف دیگر در نظام سلامت همراه باشیم. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای تبدیل وضعیت پرستاران بیان کرد: در این خصوص باید منتظر باشیم تا مصوبه بودجه مجلس ارائه شود، هنوز مصوبه کمیسیون تلفیق در مجلس نهایی نشده و باید وارد صحن بشود تا قطعی‌تر در این خصوص صحبت شود. 

درخواست تبدیل وضعیت همه نیروهای شرکتی، قراردادی، طرحی و ۸۹ روزه

وی ادامه داد: آنچه که درخواست وزارت بهداشت است، تبدیل وضعیت همه نیروهای شرکتی، قراردادی، طرحی، تمدید طرحی و قراردادی ۸۹ روزه است. وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری طی نامه‌ای این موضوع را از ستاد ملی کرونا خواسته‌اند، اما باید تا به سرانجام رسیدن نتیجه منتظر مصوبات نهایی مجلس باشیم. 

وی درباره پذیرش پرستار در نظام سلامت گفت: ظرفیت نظام سلامت برای پذیرش پرستاران خیلی بیشتر از حد موجود است اگر تمام پرستارانی که به صورت قراردادی، شرکتی و… فعالیت می‌کنند تبدیل وضعیت شوند و در کنارش جذب نیرو هم داشته باشیم باز هم ظرفیت زیادی برای اینکه به استاندارد برسیم، خالی هست. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: برای هر ردیف استخدامی که ایجاد می‌شود باید حقوق نیروها در سال پیش بینی شود. پست سازمانی خالی برای این موضوع در وزارت بهداشت داریم اما اینکه چقدر ردیف اعتباری برای این کار تخصیص داده شود مشخص نیست. 

جذب سالانه ۱۰ هزار پرستار تا رسیدن به استاندارد نیرو

وی ادامه داد: پیش بینی این است که با توجه به ظرفیت‌های دانشکده‌های پرستاری، می‌توانیم، تبدیل وضعیت نیروی پرستاری و همچنین جذب سالانه حدود ۱۰ هزار نیرو را داشته باشیم، و با توجه به تمام اینها سال‌ها طول خواهد کشید تا به استاندارد نیروی انسانی برسیم. 

درخواست اجرای فوق العاده خاص در مجلس

عبادی گفت: در خصوص فوق العاده خاص فعالیت‌های خوبی در وزارت بهداشت انجام شده و تمام درخواست‌ها به مجلس رفته است. در رابطه با این موضوع نیز باید منتظر مصوبه مجلس باشیم تا واضح‌تر بیان کنیم، آنچه مسلم است تلاش همه همکاران وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری برای تحقق مطالبات مدافعان سلامت است. 

تصویب تعرفه خدمات هوم کر در شورای عالی بیمه

وی تصریح کرد: خوشبختانه تعرفه‌های بیمه‌ای برای خدمات مراقبت در منزل یا هوم کر مصوب شده است و مصوبه اول دبیرخانه هم در این خصوص گرفته شده است، امیدواریم با تشکیل شورای عالی بیمه در روزهای آینده تعرفه خدمات هوم کر و همچنین تعرفه خدمات پرستاری با توجه به تغییر ضریب ریالی در شورای عالی بیمه تصویب شود./ ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید