تعداد مشمولین رتبه‌بندی معلمان اعلام شد/ توضیحات جدید وزیر آموزش و پرورش

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی ۷۸۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی را شامل می‌شود. طرح تغییرات مطلوبی داشت مخصوصاً برای دوره ابتدایی، همکاران استثنایی و معلمان مناطق محروم و عشایری، کاهش زمان رتبه‌ها و غیره. بخشی از آیین‌نامه تدوین و گزارش اولیه در شورای معاونین ارائه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به گفته وزیر آموزش‌وپرورش ۷۸۰ هزار نفر از فرهنگیان، مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

پس از اینکه طرح لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از ده سال در مجلس یازدهم موفق به کسب رأی شد این سوال وجود دارد که کدام کارکنان فرهنگی مشمول این رتبه‌بندی خواهند شد؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، یوسف نوری درباره روند اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت لایحه‌ای پیشنهاد کرده بود که به مجلس ارائه شد. در لایحه تقریباً می‌شود گفت که بودجه رتبه‌بندی ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال دیده شده بود، ولی با تغییرات ایجاد شده در مجلس به نظرم بودجه آن باید به ۳۶ هزار میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی ۷۸۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی را شامل می‌شود. طرح تغییرات مطلوبی داشت مخصوصاً برای دوره ابتدایی، همکاران استثنایی و معلمان مناطق محروم و عشایری، کاهش زمان رتبه‌ها و غیره. بخشی از آیین‌نامه تدوین و گزارش اولیه در شورای معاونین ارائه شد. شورای عالی آموزش‌وپرورش موظف شد با استفاده از کارشناسان مجرب این موضوع را به کیفیت آموزشی ربط دهد تا بتوانیم از این امتیاز خوب در راستای ارتقای سطح تربیتی نظام آموزش‌وپرورش استفاده کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: به‌محض تصویب آیین‌نامه، هیئت‌های ممیزی را تشکیل می‌دهیم. برای سال آینده و در لایحه بودجه  ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است.  در حوزه کارکنان اداری، یک عده از همکاران ما آموزشی و یک عده اداری صرف هستند که تعداد اداری‌ها که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند بسیار کم است و شاید به حدود ۱۰ هزار نفر برسد.

آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان پایین‌ است

وزیر آموزش‌وپرورش درباره برنامه آموزش‌های حضوری گفت: کاری که انجام شد بی‌نظیر بود وضعیت خوبی در کشورهای منطقه داریم. نزدیک به ۹۴ درصد معلمان دز اول واکسن و حدود ۸۰ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند. آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان هم کمی پایین‌تر است.

وی ادامه داد: از روز اول که آمدم این موضوع را به استان‌ها منتقل کردیم  و در بازگشایی‌ها جدی بودیم، نه اینکه پروتکل‌های ستاد کرونا رعایت نشود، بلکه این کار با رعایت پروتکل‌ها انجام شد و حتی امتحانات هم حضوری برگزار شد. اکنون مدارس روستایی باز هستند و میزان استفاده از شبکه شاد به ۴۴ دقیقه در روز رسیده است. زمانی که به وزارت آموزش‌وپرورش آمدم آمار استفاده از شاد ۹۰ دقیقه در روز بود و نشان می‌دهد که مدارس ما باز شده‌اند و فعالیت حضوری دارند.

وی با بیان اینکه قرارگاه حکمرانی یادگیری الکترونیکی و یادگیری تلفیقی تشکیل شده تا دانش‌آموزان برای بازگشت حضوری به مدرسه آمادگی کسب کنند، به طرح مدرسه هوشمند اشاره و گفت: طرح هوشمندسازی مدارس را از سال‌های ۹۰ و ۹۱ آغاز کردیم و در سال ۱۳۹۲ طرح توزیع تبلت در برخی مدارس تهران به صورت پایلوت اجرا شد که با انتقاد برخی از افراد روبرو شد و درنهایت به‌محض ورود کرونا، مجبور شدیم از همان طرح استفاده کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش در برنامه به وقت ایران شبکه آموزش سیما، افزود: به‌واسطه کرونا جهشی به سمت فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش‌ داشتیم و خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که هم معلمان و هم دانش‌آموزان تولید محتوا می‌کنند. بر اساس طرح سواد دیجیتال، از امروز پنج درصد مدارس ما کد نویسی را آغاز کردند، این اتفاق بسیار خوبی است که توانستیم رقم بزنیم و می‌تواند ما را یک‌قدم در رسیدن به اهداف سند، به جلو هدایت کند.

دیدگاه تان را بنویسید