طرح نهضت ملی مسکن در 720 شهر دیگر آغاز می شود/ ثبت‌نام مجردان برای همه شهرها باز خواهد شد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: ثبت‌نام مجردان در دستور کار است و هنوز دستورالعمل آن نهایی نشده است. به محض آنکه دستورالعمل ثبت‌نام مردان مجرد نهایی شود ثبت‌نام مجردان برای همه شهرها باز خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از ۲میلیون و ۵۰۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داشتند، گفت: ثبت‌نام برای شهرهایی که دو ماه از زمان آنها سپری شده به اتمام رسیده است.

طبق گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «پروانه اصلانی» با اعلام اینکه ۲ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در ابتدا برای ۶۴۰ شهر باز بود که بعد از تامین زمین به مرور این تعداد شهرها افزایش یافت و ثبت‌نام انجام شد.

 

برای شهرهایی که از ۲۸ مهر ماه ثبت‌نام داشتند ثبت‌نام بسته شد

 

اصلانی ادامه داد: برای شهرهایی که از ۲۸ مهر ماه ثبت‌نام داشتند ثبت‌نام بسته شد. هر شهری که بعد از آن تاریخ به تناوب باز شد تا ظرف زمانی دو ماه ثبت‌نام ادامه دارد.

وی توضیح داد: از دوشنبه مابقی شهرهایی که در ۷۲۰ شهر اخیر نبوده است در سطح کشور باز می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: ثبت‌نام مجردان در دستور کار است و هنوز دستورالعمل آن نهایی نشده است. به محض آنکه دستورالعمل ثبت‌نام مردان مجرد نهایی شود ثبت‌نام مجردان برای همه شهرها باز خواهد شد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام شهرهایی که دو ماه از فرصت زمانی آنها گذشته است ثبت‌نام در آنها به اتمام رسیده است و برای شهرهایی که هنوز این مدت پر نشده ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن ادامه دارد.

۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف از جمله کلنگ زنی، اجرا و ساخت قرار دارد.

بر اساس توافقی که با وزارت کشور از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد، شهرداری‌ها در سراسر کشور مکلفند پروانه موقت و مجوز شروع به کار عملیات اجرایی در هر استان را یک ماهه صادر کنند و این زمان برای صدور پروانه اصلی ساختمان نباید بیشتر از سه ماه طول بکشد. در عین حال هزینه پروانه ساخت، هزینه خدمات مهندسی و انشعابات برای دهک‌های نخست تا سوم شرکت‌کننده در نهضت ملی مسکن رایگان است.

در تهران برای ساخت واحدها تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات به افراد و خودمالکان پرداخت می‌شود و این رقم در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است. کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

دیدگاه تان را بنویسید