دغدغه ها و نگرانی های امام خمینی-۴۳

امام: کسانی که متکفل‌‎ ‎‌صدا و سیما هستند، اینها امانتدار کشور اسلامی هستند

از جمله نگرانی های امام درباره عملکرد صدا و سیما بود و این موضوع را در سخنرانی های مختلف بیان می کردند از جمله در جمع اعضای شورای سرپرستی صدا و سیما به بیان نقش این سازمان در ترویج اسلام و نمایش چهره درست از کشور پرداختند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، نهضت امام خمینی(س) و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی در سایه توکل و حمایت الهی، رهبری حکیمانه امام و وحدت و همدلی مردم کشور روی داد، انقلابی که می توان آن را معجزه نامید چرا که با هیچ یک از انقلاب های مردمی قابل مقایسه نبوده و نیست. مسلما پس از پیروزی در همه انقلاب ها دغدغه هایی وجود دارد که این در حکومت های دینی دوچندان شده و برای شخصیت بزرگی مانند پیر جماران که از درایت و تیزبینی خاصی برخوردار بودند، به مراتب بیشتر و بیشتر. ایشان در سخنرانی ها و پیام های مختلف به این نگرانی های خود اشاره کرده اند که در اینجا به مرور به بخشی از آنها اشاره می شود.

 

امام خمینی در هفدهم دی ماه سال 62 مطابق با سوم ربیع الثانی سال 1404 در جمع اعضای شورای سرپرستی صدا و سیما بر نقش صدا این سازمان بر ترویج اسلام و نمایش چهره درستی از ایران تاکید کرده و در بخشی از سخنانشان اینگونه فرمودند:

 

البته من از آقایانی که در صدا و سیما هستند این توقع را دارم که مسائل را روی مسائل‌‎ ‎‌شخصی هیچ وقت نبرند. مسائل، روی مسائلِ مصلحت دولتی خودمان، مصلحت کشور‌‎ ‎‌خودمان باشد، یک کسی را من ازش ناراحت هستم، حالا بیایم در صدا و سیما مثلاً چه‌‎ ‎‌بکنم، که این چطور است! این با مصلحت کشور مخالف است. ما باید مسائل را اسلامی با‌‎ ‎‌آن برخورد بکنیم، اخلاق اسلامی داشته باشیم. و یک وقت خدای نخواسته درصدد‌‎ ‎‌کوبیدن یک کسی، درصدد بزرگ کردن بی جای کسی، کوچک کردن بی جای کسی،‌‎ ‎‌درصدد این مسائل نباید باشیم، ما باید نظرمان بالاتر از این معانی باشد. کسانی که متکفل‌‎ ‎‌صدا و سیما هستند، اینها امانت دار کشور اسلامی هستند. این با جاهای دیگر فرق دارد، با‌‎ ‎‌یک وزارتخانه فرق می کند. اینها مسائلی هستند که یک وقت می بینید پخش می شود،‌‎ ‎‌در تمام دنیا پخش می شود، مسئله به دست آنها می رسد، هزار جور بساط درست‌ ‎‌می کنند. باید به این خیلی توجه بشود که موازینْ اسلامی باشد.‌

 

صحیفه امام؛ ج 18، ص 289-290

 

دیدگاه تان را بنویسید