یک راه حل آسان برای خارج کردن سم از میوه ها/ توضیحات یک متخصص سم شناسی در مورد سم زدایی میوه ها + فیلم

یک متخصص سم‌‌شناسی گفت: توصیه‌ای که برای از بین‌بردن سم‌های داخل میوه بیان می‌شود این است که میوه ها را داخل تشت آب بریزیم. از آنجا که این سم‌ها آب دوست هستند و میزان آب تشت بیشتر از آب داخل میوه است این سم از میوه خارج و وارد تشت آب می‌شود، البته بسته به ضخامت میوه زمان آن متفاوت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یک متخصص سم‌شناسی گفت: در مبارزه با آفات مقداری سم به داخل میوه نفوذ می‌کند که با قرار دادن در ظرف آب، سم خارج می‌شود.

سحرخیز گفت: یکی از راه‌های از بین‌بردن آفات درختان میوه سم‌پاشی است که در بیشتر مزارع و باغ‌ها از این روش مرسوم استفاده می‌شود و به این طریق مقداری از این سم بر روی میوه‌ها می‌نشیند.

وی اضافه‌کرد: یک راه شناخته‌شده برای سم‌زدایی میوه‌ها شستن آن‌ها با آب است. بیشترسم‌هایی که به میوه‌ها می‌زنند محلول در آب هستند و طوری ساخته شده‌اند که با شستن با آب از بین بروند. به این معنا که وقتی میوه‌ای شسته می‌شود این سم هم از بین می‌رود.

 

چند برابر میزان مجاز به میوه‌ها سم‌زده می‌شود

 

این متخصص سم‌شناسی خاطرنشان‌کرد: متأسفانه در بسیاری از موارد چند برابر میزان مجاز به میوه‌ها سم‌زده می‌شود و از سوی دیگر این سم‌ها آب دوست بوده و از آنجا که در وسط بافت میوه آب وجود دارد و مدت زمانی‌که سم در روی میوه می‌ماند زیاد می‌شود، در نتیجه این سم‌ها در بافت میوه‌هایی مانند سیب و پرتغال نفوذ کرده و می‌ماند و به همین دلیل میزانی از سم همیشه در میوه‌ها وجود‌دارد.

سحرخیز اضافه‌کرد: اما توصیه‌ای که برای از بین‌بردن سم‌های داخل میوه بیان می‌شود این است که میوه ها را داخل تشت آب بریزیم. از آنجا که این سم‌ها آب دوست هستند و میزان آب تشت بیشتر از آب داخل میوه است این سم از میوه خارج و وارد تشت آب می‌شود، البته بسته به ضخامت میوه زمان آن متفاوت است.

 

چون سم از جنس میوه نیست، اول سم خارج می‌شود

 

این متخصص سم‌‌شناسی تصریح‌کرد: میوه‌ای مانند سیب که پوستش نازک است بین 15 تا 20 دقیقه زمان می‌خواهد تا سم از داخل آن بیرون برود، اما میوه‌ای مانند پرتغال که پوست ضخیمی دارد، حدود سه ساعت زمان می‌برد تا 50 درصد از سم آن خارج شود و برای آنکه همه سم موجود در آن خارج شود به 8 ساعت زمان نیاز دارد.

وی افزود: چون سم از جنس میوه نیست، اول سم خارج می‌شود، به همین دلیل با خیال راحت می‌توانیم میوه مورد نیاز مصرف روزانه را در داخل آب بریزیم تا این سم از داخل میوه خارج شده و آن‌را استفاده کنیم.

حجم ویدیو: 5.22M | مدت زمان ویدیو: 00:03:23 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید