هشدار دادستان کل کشور به مردم در مورد بازار رمزارزها

اظهار داشت: مساله رمزارز متاسفانه امروز به یک آسیب در جامعه تبدیل شده که عده‌ای از مردم به خاطر عدم توجه به عواقب این امر وارد این حوزه می‌شوند و بعد دچار یک سری مشکل می‌شوند یا در دام افراد کلاهبردار می‌افتند. ما مکاتباتی با بانک مرکزی کردیم و به مجلس محترم هم گفتیم که وضعیت رمز ارز را مشخص کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دادستان کل کشور گفت: استفاده از مجازات جایگزین حبس یک پیشنهاد بود که ریاست محترم قوه قضاییه مطرح کردند، ما از نظر قانونی برای حبس مجازات‌های جایگزین هم داریم. این موضوع هم یک پیشنهاد است و باید به لحاظ کار کارشناسی و سایر جنبه‌ها بررسی شود.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کشور صبح امروز در جریان بازدید از مرکز ارتباطات قوه قضاییه در جمع خبرنگاران، درخصوص ضررها و خسارات وارد شده به مردم و پیگیری این موضوع توسط دستگاه قضاء، گفت: ما یک هماهنگی با سازمان بازرسی به عمل آوردیم که یک کمیته مشترکی را تشکیل دهیم و به صورت مشترک این کار را انجام دهیم و ان‌شاءالله امیدواریم که ظرف یک زمان معینی به نتیجه برسیم البته من مقدمات کار را فراهم کردم. خوشبختانه دولت فعلی هم با اهتمامی که دارند به دنبال رفع مشکل بورس هستند قطعا می‌توانیم با همکاری خود دولت و وزارت اقتصاد و مسئولینی که در سازمان بورس مشغول شدند، نسبت به گذشته بررسی‌های لازم را انجام دهیم و با کسانی که احتمالا جرم یا تخلفی را انجام دادند، برخورد شود.

 

مساله رمزارز امروز به یک آسیب در جامعه تبدیل شده است

 

منتظری همچنین در رابطه با مساله رمزارزها و پرونده‌های مرتبط با این موضوع، اظهار داشت: مساله رمزارز متاسفانه امروز به یک آسیب در جامعه تبدیل شده که عده‌ای از مردم به خاطر عدم توجه به عواقب این امر وارد این حوزه می‌شوند و بعد دچار یک سری مشکل می‌شوند یا در دام افراد کلاهبردار می‌افتند. ما مکاتباتی با بانک مرکزی کردیم و به مجلس محترم هم گفتیم که وضعیت رمز ارز را مشخص کنند. 

 

محمدجعفر منتظری / منتظری

 

تا زمانی که مساله رمزارز به موجب قانون مشخص نشده مردم وارد این معرکه نشوند

 

وی افزود: من تاکید و توصیه‌ام به مردم عزیز این است که تا زمانی که مساله رمزارز به موجب قانون مشخص نشده وارد این معرکه نشوند. بسیاری از کسانی که وراد این مساله شده‌اند به دام یک سری افراد کلاهبردار گرفتار شدند که هم برای مردم موجب از بین رفتن سرمایه و اموال‌شان می‌شود و هم برای دستگاه قضایی پرونده‌های قطوری به وجود می‌آید که رسیدگی به نتیجه رساندن آن زمان زیادی به خود اختصاص می‌دهد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در رابطه با پیشنهاد اخیر رئیس قوه قضاییه برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، بیان کرد: این یک پیشنهاد بود که ریاست محترم قوه قضاییه مطرح کردند، ما از نظر قانونی برای حبس مجازات‌های جایگزین هم داریم. این موضوع هم یک پیشنهاد است و باید به لحاظ کار کارشناسی و سایر جنبه‌ها بررسی شود. 

وی ادامه داد: البته این موضوع بسیار پیشنهاد خوبی است که قابل بحث و بررسی است اما ایشان نفرمودند که حتما این کار انجام شود بلکه پیشنهاد دادند که این بررسی شود که اگر افرادی مرتکب یک سری جرائم شدند، ما بتوانیم از مجازات‌های جایگزین حبس متناسب با جرم استفاده کنیم.

منتظری در پایان تاکید کرد: اساس این در قانون وجود دارد منتها نحوه اجرا بستگی به این دارد که بیشتر این قضیه بررسی شود./ ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید