قیمت خودرو 18 درصد بالا رفت/ خریداران در زمان تحویل باید به قیمت روز هزینه را ایران خودرو و سایپا پرداخت کنند؟

در قراردادها ذکر شده است که مابه تفاوت قیمت‌ها در موعد تحویل، که در قرارداد ذکر شده است، به نرخ روز اعلام شده توسط خودروسازی، باید پرداخت شود تا خودرو به مشتری تعلق بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در پی افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو این مساله بوجود آمد که آیا خریدارانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند نیز باید به قیمت روز پرداخت کنند؟

تجارت‌نیوز نوشت: در چند وقت گذشته شاهد بودیم که خریداران خودرو که قبلا ثبت نام کرده بودند خودرو را با قیمت‌های جدید خریداری کردند. اما به گفته نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع خلاف موارد برخی از قراردادها است.

با پیگیری از شرکت سایپا، پیش‌فروش‌ها و قراردادها به این شکل است که بعد از قرعه‌کشی، درصدی از قیمت خودرو توسط مشتری پرداخت می‌شود. این پیش‌مبلغ بر اساس قرارداد، نوع ماشین و شرایط فروشی که ایجاد شده تعیین می‌شود.

در قراردادها ذکر شده است که مابه تفاوت قیمت‌ها در موعد تحویل، که در قرارداد ذکر شده است، به نرخ روز اعلام شده توسط خودروسازی، باید پرداخت شود تا خودرو به مشتری تعلق بگیرد.

اگر مبلغی برای یک خودرو پرداخت شده باشد، ممکن است در موعد تحویل افزایش یابد و فرد بر اساس قرارداد ملزم به پرداخت آن است.

هنگام تکمیل وجه توسط مشتری، دعوت‌نامه‌ای از سوی خودروساز ارسال می‌شود. بعد از تکیمل وجه مشتری در لیست افرادی قرار می‌گیرد که خودرو باید به آنها تحویل داده شود.

کارشناسان خودرو نیز در خصوص نیز بر این باورند که افزایش قیمت خودروهای قرعه‌کشی شده بر اساس قیمت روز در قراردادها ذکر شده و بر خلاف قرارداد نیست.

قیمت تمام شده جدید به چه صورت محاسبه می‌شود؟

شرکت‌های خودروسازی اعلام کردند که هم‌زمان با اعلام افزایش قیمت، ۱۸ درصد بر قیمت خودروها اضافه می‌شود. علاوه بر آن، عوارض، مالیات و شماره‌گذاری بر قیمت این خودرو اضافه می‌شود.

تمام روش‌های مصاحبه قیمتی، بر اساس مصوبه اعلام شده ستاد قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان صورت می‌گیرد.

شرکت سایپا نیز اعلام کرد که به زودی یک‌ سری تخفیفات و تسهیلات به مشتریان خود می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید