جی پلاس؛

پیامی که امام خطاب به شهید صیاد شیرازی صادر کرد

امام خمینی در بیست و یکم آذر ماه سال 60 و در پی پیروزی رزمندگان اسلام در محور گیلان غرب و سر پل ذهاب پیام تبریکی برای ملت و رزمندگان و فرماندهان آنان صادر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، به دنبال پیروزی های لشکریان اسلام در محور گیلان غرب و سرپل ذهاب، امام خمینی (س) در بیست و یکم آذرماه سال 60 در پیامی خطاب به شهید صیاد شیرازی، فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش و محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این پیروزی را تبریک گفت. متن پیام امام به شرح زیر است:

 

"بسم‌اللّه‌ الرحمن الرحیم

سرکار سرهنگ صیاد شیرازی، فرماندۀ نیروی زمینی؛ جناب آقای محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران

تلگراف شما مبنی بر پیروزی بزرگ در محور گیلانغرب و سرپل‌ ذهاب واصل شد. بحمداللّه‌ تعالی نیروهای رزمندۀ ایران که با اعتماد به خدای بزرگ و انگیزۀ محافظت اسلام عزیز و دفاع از کیان کشور اسلامی ایران در تمام جبهه‌ های نبرد با نیروهای شیطانی به پیروزمندی غرورآفرینی دست یافتند موجب سرافرازی امت اسلامی و قشرهای ملت عظیم‌الشأن ایران، سرزمین شهدای فضیلت و پایگاه دلیران، پیروزمند در دو جبهۀ معنوی و ظاهری گردید.

 

این بار جلوۀ عظمت الهی در جبهۀ گیلانغرب و سرپل‌ذهاب درخشیدن گرفت و کشور را در آن محور از لوث وجود بستگان امریکا تطهیر فرمود. وَمارَمیْتَ اِذْرَمیْتَ وَلکِنَّ اللّه‌َ رَمی[1]اسلام بزرگ و اسلامیان و تاریخ کشور، این فداکاری ها و جوانمردی های دلیران نظامی و انتظامی و مردمی را فراموش نمی‌ کند، و افتخار بزرگ فرماندهان و سربازان و پاسداران و نگهبانان کشور حضرت مهدی ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ در تارک ایران ثبت است؛ چنانچه ننگ و عار و ذلت و رذالت برای امریکاییان داخل و خارج ـ که برای خدمتگزاری به ابرجنایتکار جهان به روی اسلام و مسلمانان آتش می‌گشایند ـ ثبت خواهد شد.

 

بگذار تا تبهکاران بین‌ المللی و بوق های مزدور جناح های جنایتکار، این پیروزی های عظیم را به حساب نیاورند و با تبلیغات انحرافی بر ننگ صدامیان امریکایی پرده‌پوشی کنند.

 

اینجانب به پیروی از ملت عظیم‌الشأن ایران این پیروزی بزرگ را به رزمندگان و فرماندهان محور غرب و سرپل ذهاب تبریک عرض نموده و از خداوند متعال پیروزی نهایی اسلام را بر کفر جهانی خواستارم.

 

سلام و درود بر همۀ رزمندگان در تمام جبهه‌ ها و آفرین بر رزمندگان محور غرب و سرپل ذهاب. والسلام علی عباداللّه‌ الصالحین.

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

1 ـ بخشی از آیۀ 17 سورۀ انفال: «تو تیر نینداختی آنگاه که تیراندازی کردی بلکه خدا انداخت»

 

صحیفه امام؛ ج 15، ص 420-421

 

دیدگاه تان را بنویسید