وعده های رییس کل بانک مرکزی در واکنش به دلار 30 هزار تومانی: صف‌های خرید ارز تا 2 ماه آینده جمع می‌شود/ وضعیت عرضه ارز رو به بهبود است

صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی امروز در بازدید میدانی از صرافی ها گفت: در بازار متشکل، عرضه به میزان کافی است و باز هم اضافه خواهد شد. ارز به صورت حواله و اسکناس به میزان کافی وجود دارد. تلاش میکنیم حباب ها و هیجانات کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس کل بانک مرکزی از راه اندازی یک سامانه جدید ارزی خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی در بازدید میدانی از صرافی های میدان فردوسی از راه اندازی سامانه ای برای ثبت درخواست های ارزی خرد مردم خبر داد. 

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی امروز با حضور در میدان فردوسی تهران از نزدیک در جریان خرید و فروش ارز در بازار قرار گرفت.وی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در بازار متشکل ارزی به هیچ وجه کمبود نداریم و در بحث حواله در سامانه نیما، عرضه به مراتب بیشتر از تقاضا است.

رییس‌کل بانک مرکزی گفت: وضعیت عرضه ارز رو به بهبود است. وی از راه اندازی سامانه برخط خرید ارز سهمیه‌ای خبر داد و اظهار داشت: این سامانه در یکی دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و با آغاز به‌کار این سامانه صف‌های خرید ارز سهمیه‌ای برچیده می‌شود.

وی همچنین در بخشی از صحبت هایش گفته است:

وضعیت ما در بازار ارز رو به بهتر شدن هست‌. به زودی بستر خرید ارز از طریق یک سامانه برای عموم فراهم میشود. 

در بخش حواله در سامانه نیما، عرضه به مراتب بیشتر از تقاضا است

نرخ‌های مجازی خارج از بازار متشکل است و به رسمیت نمی‌شناسیم. 

وقتی که در بازار متشکل عرضه به اندازه کافی داریم و هیچ مشکلی از جانب عرضه نداریم، متقاضیان می‌توانند از طریق عرضه در بازار متشکل تامین ارز کنند.

تسهیل در بازار ارز از طریق بازار متشکل ارزی انجام شده است و همچنان هم در بازار متشکل دنبال راهکارهایی هستیم که دسترسی مردم را به بازار متشکل تسهیل کنیم

به زودی دسترسی مردم به سامانه بازار متشکل ارزی تسهیل می‌شود و از این طریق صفوف خرید ارز از بین خواهد رفت. 

مردم بدون اینکه نیاز باشد که مدارک و مستندات خود را به صرافی‌ها بیاورند، می‌توانند از طریق سامانه بازار متشکل ارزی درخواست ارائه دهند و نیاز ارزی آنها تامین خواهد شد.

به گفته صالح آبادی این سامانه یک تا دو ماه آینده آماده میشود.

حجم ویدیو: 3.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید