جی پلاس؛

در مظلومیت حاج قاسم همین بس...

اینستاگرام بعد از گذشت حدود دو سال از شهادت حاج قاسم، تنها به بهانه زیر پا گذاشتن قوانین، پستی را که سال 98 منتشر شده بود ، حذف کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس - منصوره جاسبی: چند روزی از شهادت حاج قاسم در دی ماه سال 98 می گذشت، که تصمیم گرفتم قسمت جدید معرفی شهدا را به ذکر خاطره و معرفی همسایه حاج قاسم یعنی شهید محمد حسین یوسف الهی اختصاص دهم. همین اتفاق افتاد و در چند قسمت جداگانه بر زندگینامه و خاطرات شهیدی که در سنین جوانی به قله ای از عرفان رسیده بود، مروری داشتم و یکی از این خاطرات را به عنوان پست اینستاگرامی منتشر کردم. در آن پست مطلبی به جز اینکه حاج قاسم وصیت کرده بود او را در کنار محمد حسین به خاک بسپارند، ذکر دیگری از سردار عزیز ایران نشده بود. 

 

حذف پست حاج قاسم

 

... قضیه گذشت تا دو سه روز پیش که گوشی را به قصد باز کردن صفحه اینستاگرام دست گرفتم و با ورود به آن با صفحه ای که در تصویر اسکرین شات قابل ملاحظه است مواجه شدم و آن هشداری نبود مگر اینکه به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین، آنها مجبور به حذف پست شهید یوسف الهی شده اند.

حال نمی دانم آنها از کدام قوانین سخن می گویند؟! قانونی که برای حفظ هیمنه پوشالی شان نوشته شده است؟! قانونی که حتی از نام حاج قاسم هم ترس سراپای وجودش را می گیرد. حاج قاسمی که با ترور ناجوانمردانه توسط آنان، حیات طیبه را در آغوش کشید؛ قانونی که در مقابل همه ظلم ها و جنایت ها سکوت اختیار کرده؛ قانونی که تنها دولتمردان و سیاسیون حیله گر خود را می بیند و بس؛ قانونی که همه قوانین بین المللی را به راحتی زیر پا می گذارد و ملتی را سال ها تنها به خاطر اینکه نمی خواهد به یاوه گویی هایشان پاسخ مثبت دهد، در تحریم نگه داشته است تا جایی که حتی قراردادهای دارویی را نیز شامل تحریم می کند؛ قانونی که بر کشتار زنان و کودکان چشم بسته است؛ قانونی که به هیچ عرف بین المللی پایبند نیست مگر آنکه از آن نفعی ببرد. به راستی آنان از کدام قانون سخن می گویند؟!

چرا کسانی که ادعای آزادی بیانشان، گوش فلک را کر کرده؛ از یک پست اینستاگرامی اینقدر احساس خطرناک می کنند که حال بعد از گذشت حدود دو سال دست به حذف آن می زنند؟! پست را حذف می کنند، با محبتی که ریشه در اعماق وجود مردمان این مرز و بوم دوانده چه می کنند تا جایی که هنوز ماشین هایی را در خیابان می بینم که عکس حاج قاسم را پشت شیشه هایشان نصب کرده اند و بعد کنجکاو می شوم تا چهره راننده را ببینم و باز متوجه می شوم که نه، محبت او تنها در دل جمعیتی خاص باقی نمانده که در دل همه آزادمردان و آزادزنان این کشور باقی است.

آنها نه تنها این جنبه را درک نمی کنند که هیچ گاه درک نخواهند کرد چرا که اگر بنی امیه توانست ابعاد قیام عاشورا را پنهان کرده و آن را وارونه جلوه دهد اینان هم می توانند خون به ناحق ریخته محبوب ما را در این وانفسای روزگار گم کنند که هرگز چنین نشده و نخواهد شد.  

تا یادم نرفته یادآور شوم، اینستاگرام پستی را که همان روز اول شهادت حاج قاسم به یاد او منتشر کرده بودم بی هیچ درنگی حذف کرد.

دیدگاه تان را بنویسید