وضعیت خطرناک هوای تهران: 16 ایستگاه سنجش هوای پایتخت در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار گرفت

وزارت بهداشت اعلام کرد: آلودگی هوا به معضل جدی پایتخت تبدیل شده و در همین راستا کارگروه شرایط اضطرار استان تهران باید نسبت به تصمیم عاجل اقدام کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۶ ایستگاه در تهران در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار دارند. این ۱۶ ایستگاه با شاخص بالای ١۵٠  هستند.

در منطقه دو شدیدترین وضعیت آلودگی را شاهد هستیم و کیفیت هوا در این منطقه بسیار ناسالم است.

آلودگی هوا به معضل جدی پایتخت تبدیل شده و در همین راستا کارگروه شرایط اضطرار استان تهران باید نسبت به تصمیم عاجل اقدام کند.

 

وضعیت خطرناک هوای تهران

 

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۱۴۳ قرار دارد و کیفیت هوا در آستانه ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار گرفته است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۳۳ قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۲۹ آبان ۱۴۰۰) با توجه به تداوم شرایط پایدار جوی از روز گذشته و تجمع آلاینده‌ها، آسمان غبارآلود حاکم خواهد بود و با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. شرایط جوی نامساعد تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد یافت و هم‌زمان با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهد شد. 

صبح روز یکشنبه (۳۰ آبان ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و سکون جو خواهد بود. حاکمیت جو آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. شایان ذکر است به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش ابرناکی تا ساعات پایانی یکشنبه و نیز افزایش تندی باد از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و درنتیجه برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود، بااین حال ترافیک شامگاهی می‌تواند در برخی مناطق پرتردد تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را به همراه داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید