جی پلاس/ به مناسبت سالروز رحلت؛

فضیلت زیارت حضرت معصومه(س) در روایات معصومین(ع)

در فضیلت زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها روایت های مختلفی از ائمه علیهم السلام نقل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، دهم ماه ربیع الثانی مصادف با رحلت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه سلام الله علیها است. در روایاتی که از ائمه اطهار علیهم السلام نقل شده بر فضیلت زیارت آن حضرت تاکید شده که در مطلب زیر به چند مورد از آن اشاره شده است:

 

۱. روایتی است که شیخ صدوق در کتاب «ثواب الاعمال» و «عیون اخبار الرضا علیه السلام» با سند معتبر از امام رضا علیه السلام روایت کرده است که «سعد بن سعد اشعری می گوید: از امام رضا علیه السلام درباره فاطمه دختر امام موسی علیه السلام سؤال کردم. فرمودند: هر کس او را زیارت کند، برای او بهشت است». و همین روایت را ابن قولویه در کتاب «کامل الزیارات» روایت کرده است.

۲. امام جواد علیه السلام فرمودند: «من زار عمتی بقم فله الجنة؛ هر کس عمه ام را در شهر قم زیارت کند، برای او بهشت است».

۳. سعد قمی از امام رضا علیه السلام روایت کرده است که فرمود: «ای سعد، نزد شماست برای ما خانواده قبر بزرگی. گفتم: فدایت شوم! قبر فاطمه دختر امام موسی را می فرمایید؟ فرمود: آری، هر کس او را زیارت کند و عارف به حق او باشد، برای اوست بهشت. هر گاه به قبر او برسی، بالای سرش، رو به قبله بایست و سی و چهار مرتبه الله اکبر و سی و سه مرتبه سبحان الله و سی و سه مرتبه الحمدلله بگو! آن گاه او را به این نحو زیارت کن: السلام علی آدم صفوة الله تا آخر زیارت».

۴. علامه مجلسی از تاریخ قم نقل کرده است از امام صادق علیه السلام که فرمودند: «انّ لله حرما و هو مکّة و لرسوله حرما و هو المدینة و لامیرالمؤمنین حرما و هو الکوفة و لنا حرما و هو قم و ستدفن فیه امرأة من ولدی تسمی فاطمة من زارها وجبت له الجنّة قال علیه السلام ذلک و لم تحمل بموسی امّه؛ برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای پیامبر صلی الله علیه و آله حرمی است و آن مدینه است و برای امیر المؤمنین علیه السلام حرمی است و آن کوفه است و برای ما اهل بیت حرمی است و آن قم است و زود باشد دفن شود در آن زنی از فرزندان من که اسم او فاطمه است. هر کس او را زیارت کند و در حق او عارف باشد، بهشت برای او واجب است. و این خبر را زمانی امام صادق علیه السلام فرموده که هنوز مادرش به او حامله نشده بود».

 

منبع: سایت آستان مقدس حضرت معصومه(س)

دیدگاه تان را بنویسید