تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)گفت: حج عزت مندانه و در شأن و با امنیت، مسئله مهمی است که باید مورد توجه مسئولان کشور باشد.

به گزارش جماران ، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت در سالن محراب حرم مطهر، با بیان این که دولت عربستان با توجه به اتفاقات رخ داده در فاجعه منا، نیازمند حضور ایرانیان در مراسم حج هستند، ادامه داد: شما با عنوان نمایندگان نظام اسلامی در ساماندهی حضور ایرانیان در مراسم حج هستید و باید بدانید که اساس و پایه نظام اسلامی، بر اقتدار و عزت است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که نظام شاهنشاهی برای بقای خود، به ابرقدرت های غرب و شرق باج می داد تا از او حمایت کنند، ولی آنچه که مردم ایران را در برابر این قدرتها پیروز گرداند، عزت و اقتدار بود؛ بنابراین نباید گذاشت این عزت و اقتدار با کوتاه آمدن لطمه ای ببیند.

وی حفظ عزت و اقتدار حجاج ایرانی را همسو با عقل و منطق و دور از افراط و تندروی عنوان کرد و گفت: تأکید بر عزت، منافاتی با همکاری ندارد، چراکه عزت و اقتدار با عقل و منطق سازگار است، ولی با کوتاه آمدن ناسازگاری دارد.

سعیدی همچنین بر ارائه هرچه بهتر خدمات به حجاج ایرانی بیت الله الحرام را از مسئولان خواستار شد.

در ابتدای این دیدار، حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عربستانی گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، مطالبات ایران تأمین شد و تمام تلاش ما برگزاری حجی عزت مندانه، در شأن حجاج ایرانی و همراه با امنیت است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.