هشدار به مشترکین پرمصرف گاز/ وزیر نفت: جریمه می‌شوند

جواد اوجی وزیر نفت اظهار داشت: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از مشترکین گاز که در محدوده سقف الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، مطابق سال گذشته هزینه گاز را پرداخت می‌کنند اما مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، جریمه خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزیر نفت با بیان اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز مطرح نیست، گفت: ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف و بدمصرف گاز که نزدیک ۵۰ درصد گاز خانگی را مصرف می‌کنند، جریمه خواهند شد.

«جواد اوجی» امروز (جمعه) در حاشیه بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از مشترکین گاز که در محدوده سقف الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، مطابق سال گذشته هزینه گاز را پرداخت می‌کنند اما مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف گاز هم اکنون نزدیک به ۵۰ درصد مصرف گاز خانگی را به خود اختصاص داده‌اند، تأکید کرد: امسال هیچ‌ افزایشی در قیمت گاز را نخواهیم داشت اما جریمه مشترکین پرمصرف لحاظ خواهد شد.

وزیر نفت میزان دمای رفاه در محل کار و خانه را حداکثر ۲۲ درجه بیان کرد و با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در مصرف گاز گفت: لازم است هموطنان با خاموش کردن وسایل گرمایشی، هنگام خروج از منزل و در ساعات حضور در محل کار و با استفاده از لباس گرم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش ایرنا،‌ «جواد اوجی» امروز (جمعه) با هدف بررسی تازه‌ترین اقدام‌ها برای رفع کامل اختلال سامانه هوشمند سوخت و بررسی آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای تامین سوخت زمستانی به برج گاز و مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران رفت.

نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش تولید گاز هستیم

وزیر نفت بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش افزایش تولید گاز در کشور گفت:‌ در مدت سه ماه که از استقرار دولت جدید گذشته، برنامه‌ریزی‌ خوبی انجام شده و عملیات اجرایی توسعه برخی میادین گازی نیز آغاز شده است.

اوجی، توسعه میدان گازی پارس شمالی، تکمیل میدان گازی کیش و فازهای باقیمانده از میدان گازی پارس جنوبی را از جمله برنامه‌های وزارت نفت برای توسعه میادین گازی در کشور دانست و گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها بین ۲ تا ۳ سال زمان خواهد برد تا به افزایش تولید گاز منجر شود و بنابراین نیاز است که مصرف گاز در کشور هم بهینه شده و کنترل شود. 

وی  با بیان اینکه در ۲۳ سال گذشته در بخش سرمایه‌گذاری تولید گاز، اتفاق خاصی نیافتاده و تولید گاز ما مشابه سال قبل است، اظهار داشت: در همین مدت مصرف بخش خانگی ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته که گذراندن زمستان سال در گرو همکاری همه مردم است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه زمستان امسال از هم اکنون شروع شده و سرمای زودرس داریم، یادآور شد: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی حاکی از این است که زمستان امسال دمای هوا کاهش محسوسی خواهد یافت که این امر نشانه افزایش مصرف است ضمن این که در روزهای آتی هم این دما ۷ تا ۸ درجه کمتر از امروز خواهد بود.

وی افزود: مصرف امروز شبکه گاز کشور نزدیک به ۴۹۰ میلیون مترمکعب در بخش تجاری، مسکونی و صنایع غیر عمده است در حالی که در روز مشابه سال قبل، این میزان ۳۵۰ میلیون مترمکعب بود که حاکی از افزایش ۱۴۰ میلیون مترمکعبی مصرف است.

اوجی با تاکید بر لزوم بهینه سازی مصرف گاز، از سوی هموطنان گفت: امسال با زحمات شبانه روزی همکاران ما در صنعت نفت، حداکثر توان تولید گاز رقم خورده است و بازدید امروز از مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران برای بررسی آخرین روند تولید از میادین مستقل و مشترک گازی در دریا و خشکی، خطوط لوله انتقال گاز و فرآورش آن در پالایشگاه‌ها و میزان مصرف در شبکه انجام شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید