جی پلاس؛

نامه امام به شهید بهشتی درباره شورای انقلاب

امام خمینی در نامه ای که در چهاردهم آبان ماه سال ۵۷ خطاب به شهید بهشتی نوشتند، بر ضرورت تسریع در معرفی اعضای پیشنهادی شورای انقلاب با هماهنگی شهید مطهری تاکید کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در چهاردهم آبان ماه سال ۵۷ در نامه ای خطاب به شهید دکتر بهشتی بر ضرورت تسریع در معرفی اعضای پیشنهادی شورای انقلاب با هماهنگی شهید مطهری تاکید کردند. متن نامه امام به شرح زیر است:

 

"بسمه تعالی

4 ذی‌الحجه 1398

پس از اهدای سلام و تحیت، وقت دارد سپری می‌ شود و من خوف آن دارم که با عدم معرفی اشخاص،[1]مفسده پیش آید. بنا بود به مجرد آمدن ایشان (م.ط)[2] با اشخاص مورد نظر یکی یکی و جمعی ملاقات کنید و نتیجه را فوراً به اینجانب اعلام کنید. و نیز مرقومی که معرف باشد با خط و امضای عدد معلوم بفرستید. من در انتظار هستم و باید عجله شود، و نیز استفسار از بعضی آنها برای مسافرت به خارج. در هر صورت همۀ موضوعات که به شما و ایشان تذکر داده شد، لازم است با عجله انجام گیرد و اگر اشخاص دیگری نیز پیدا شد ملحق شود. والسلام.

 

1 ـ امام خمینی چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل شورای انقلاب را صادر کردند که نامۀ فوق در همین رابطه است. به دلیل شرایط اختناق و سرکوب در ایران، تشکیل این شورا و اعضا و جلسات آن به صورت مخفی بود، اشارات و رموز نامه نیز حاکی از آن است.

2 ـ منظور، آقای مرتضی مطهری است. 

 

صحیفه امام؛ ج ۴، ص ۳۰۷

دیدگاه تان را بنویسید