جی پلاس/پیام امام به مناسبت شهادت آیت الله قاضی طباطبایی؛

امام خمینی: شهادت در راه خداوند زندگی افتخارآمیز ابدی و چراغ هدایت برای ملتهاست

امام خمینی در یازدهم آبان ماه سال ۵۸ به مناسبت شهادت آیت الله قاضی طباطبایی پیامی خطاب به ملت ایران صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، آیت الله سید محمد علی قاضی طباطبایی در دهم آبان ماه سال ۵۸ به شهادت رسیدند. به همین مناسبت امام خمینی (س) در ۱۱ آبان ۱۳۵۸ در پیامی خطاب به ملت ایران، شهادت ایشان را تسلیت گفتند. متن پیام امام به شرح زیر است:

 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

انا للّه‌ و انا الیه راجعون

با کمال تأسف ضایعۀ ناگوار شهادت عالِم مجاهد، حجت الاسلام و المسلمین، آقای حاج سید محمد علی قاضی طباطبایی ـ رحمة‌ اللّه‌ علیه ـ را به عموم مسلمانان متعهد و علمای اعلام مجاهد و مردم غیور مجاهد آذربایجان و خصوص بازماندگان این شهید سعید تسلیت عرض، و از خداوند متعال صبر انقلابی برای مجاهدین راه حق و اسلام خواستارم.

 

ملت عزیز برومند ایران و آذربایجانیان غیرتمند عزیز باید در این مصیبتهای بزرگ، که نشانۀ شکست حتمی دشمنان اسلام و کشور و عجز و ناتوانی و خودباختگی آنان است، هرچه بیشتر مصمم، و در راه هدف اعلای اسلام و قرآن مجید بر مجاهدات خود افزوده و از پای ننشینید، تا احقاق حق مستضعفین را از جباران زمان بنمایند.

 

عزیزان من، در انقلابی که ابرقدرتها را به عقب رانده و راه چپاولگری آنان را از کشور بزرگ بسته است این ضایعات و ضایعات بالاتر، اجتناب‌ناپذیر است.

 

ما باید از کنار این وقایع با تصمیم و عزم و خونسردی بگذریم؛ و به راه خود ـ که راه جهاد فی سبیل اللّه‌ است ـ ادامه دهیم.

 

شهادت در راه خداوند زندگی افتخارآمیز ابدی و چراغ هدایت برای ملتهاست. ملتهای مسلمان باید از فداکاری مجاهدین ما در راه استقلال و آزادی و اهداف مقدسۀ اسلام بزرگ الگو بگیرند؛ و با پیوستن به هم سد استعمار و استثمار را بشکنند، و به پیش به سوی آزادگی و زندگی انسانی بروند. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و رحمت و مغفرت برای شهدای راه حق و شهیدِ سعید طباطبایی خواستارم.

11 ذی الحجة الحرام 99

آبان 58

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۱۰، ص ۴۲۰-۴۲۱

دیدگاه تان را بنویسید