جی پلاس/به مناسبت سالروز شهادت؛

شهید قاضی طباطبایی و مخالفتش با شیشه ضد گلوله

آیت الله شهید سید محمدعلی قاضی طباطبایی در دهم آبان ماه سال ۵۸ به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، آیت‌ الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی در دهم آبان سال ۵۸ به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید. خاطره زیر به مناسبت شهادتش منتشر می شود:

 

به گفته یکى از نزدیکان آیت‌ الله قاضی، چند روز قبل از شهادت، زنى ناشناس به رئیس کمیته مسجد شعبان تلفنى گفته بود که تا سه روز دیگر آقای قاضى کشته خواهد شد. رئیس کمیته این موضوع را به اطلاع ایشان رساند. یکى دیگر از نزدیکان هم به ایشان گفته بود: از شایعات شهرى چنین استنباط مى‌شود که خطرى جدى شما را تهدید مى‌کند. اجازه بدهید اتومبیلتان را به شیشه ضد گلوله مجهز کنیم. وقتى ایشان از هزینه زیاد آن مطلع مى‌شود مى‌گوید: پول آن را به صندوق مستضعفین واریز کنید.

 

همزمان با برگزارى نماز عید قربان، از سوى گروه فرقان اعلامیه‌ اى در محل برگزارى نماز توزیع شده بود و قرار بود یک نسخه از آن به آیت‌ الله داده شود. یک نفر به ایشان مراجعه کرده و مى‌گوید: یک نسخه از اعلامیه گروه فرقان پیدا شده است، ولى آیت‌ الله قاضى مى‌ گوید که اینجا محلّش نیست و آن را به خانه بیاور. شاهدان عینى از حضور دو نفر مشکوک که در نماز مغرب و عشا در مسجد شعبان حاضر مى‌ شدند خبر دادند. یکى از محافظان آیت‌ الله گفت: آیت‌ الله قاضى طباطبایى روز عید قربان که عازم شرکت در نماز بود، روى پله‌ها به اطرافیان خود گفت: «مرا به این زودى ترور مى‌کنند».

 

منبع: زندگی و مبارزات شهید آیت الله قاضی طباطبائی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی

 

دیدگاه تان را بنویسید